به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: با تشکیل پرونده شکایت یک شهروند از فردی با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در پلیس فتای شهرستان گرمسار، رسیدگی به این مهم در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان این که فرد شاکی با ارائه مستندات شکایت خود از متهم را اثبات کرد، افزود: متهم با بهره‌ گیری از قابلیت‌ های شبکه‌ های اجتماعی، اقدام به ایجاد یک صفحه جعلی با تصاویر شاکیِ پرونده کرده بود.
وی ابراز داشت: متهم با در اختیارداشتن تصاویر فرد شاکی و راه اندازی صفحه جعلی موجب مزاحمت و هتک حیثیت وی شده بود، با اقدام فنی کارشناسان پلیس فتا بر اساس مستندات ارائه شده توسط شاکی، فرد ایجادکننده این صفحه شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم پرونده، خواستگار فرد شاکی در زمان حضور در پلیس فتا با بیان مطالب غیرمرتبط سعی در گمراه کردن کارشناسان داشت، که با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشود.
وی خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی به ویژه شبکه ‌های اجتماعی، باعث بروز برخی ناراحتی ‌های جسمی و حتی اعتیاد اینترنتی می‌ شود و کاربران در فضای سایبر، باید هوشیار باشند.
صادقی تصریح کرد: کاربران قبل از نصب هر برنامه، قابلیت و تهدیدهای آن را مدنظر قرار داده و آگاه باشند که برنامه ‌های غیربومی بر اساس تفکر طراح و فرهنگ آن کشور ایجاد شده و می‌تواند زمینه ساز بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه شود.
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و خصوصی مانند عکس، فیلم و اطلاعات بانکی در شبکه‌ های اجتماعی منشاء و زمینه ساز بسیاری از مشکلات در حوزه سایبری است و کاربران از اشتراک گذاری این موارد پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، کابران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir شکایت خود را ارائه دهند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.