به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در این پیام آورده است: این روز در تقویم یادآور وقوع زلزله بم و از دست رفتن جان هزاران نفر از هموطنان عزیزمان است که به نام «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.
استاندار سمنان اضافه کرده است: این روز فرصت بزرگی است تا هم جهت با برنامه های ملی، توانمندی­ ها و میزان آمادگی استان در مواجهه با بلایای طبیعی مورد ارزیابی قرار گیرد و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت اقدام کرد.
آشناگر تصریح کرده است:‍ وقوع حوادث طبیعی متعدد در نقاط مختلف کشور، علاوه بر وارد آمدن خسارات فراوان مالی و جانی موجب سلب آرامش روحی و روانی مردم عزیز می شود.
وی افزوده است: وقوع حوادث طبیعی و ورود خسارت های احتمالی، نیازمند تغییر نگرش نسبت به وقوع حوادث و بهبود و استاندارد سازی شرایط زندگی برای شهروندان است.
آشناگر به شرایط جغرافیایی استان سمنان اشاره کرده و عنوان کرده است: این استان از لحاظ شرایط جغرافیایی در پهنه لرزه خیز کشور قرار دارد و سابقه زیاد وقوع بلایای جوی مانند خشکسالی، سیل، سرمازدگی و حوادث و سوانح طبیعی و انسانی مانند حوادث جاده­ای، ریلی، آتش سوزی و ... را دارا است.
ادامه پیام حاکیست: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان، سالانه شاهد اثرات و تبعات منفی این شرایط بر بخش­های مختلف هستیم.
استاندار سمنان تصریح کرده است: انتظار می­رود که مسئولان و متولیان امر بویژه دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران، با بهره­ مندی از مشارکت مردم، برنامه ریزی و اهتمام لازم را معمول دارند.
پنجم دی ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.