به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: سوادآموزی از دیدگاه دین اسلام، پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین، بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری ارزشمند است.
وی با بیان این که بیسوادی موجب محرومیت انسان می شود، ادامه داد: ریشه کن شدن بیسوادی نیازمند عزم جدی است و مسوولان برای تحقق این مهم تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سوادآموزی به تنهایی انسان ساز نیست، برای تربیت انسان های فرهیخته در جامعه سوادآموزی باید جهت دینی و اسلامی داشته باشد.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه گسترش سواد با جهت دینی و اسلامی به عنوان اصل مهم و ضروری در توسعه و ترقی کشور مدنظر مسوولان باشد، گفت: حضور افراد سالم در بدنه آموزش و پرورش سمنان، افتخاری برای این استان محسوب می شود.

** سواد لازمه توسعه و پیشرفت کشور است
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این دیدار با بیان این که سواد و سوادآموزی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، از این رو به محض پیروزی در مدت کمتر از یک سال به فرمایش امام راحل دستور تشکیل نهضت سواد آموزی صادر شد.
محمد دستورانی افزود: با احتساب فعالیت های مکمل سوادآموزی، تعداد افراد مشغول به تحصیل در استان سمنان به سه هزار و 500 نفر می رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: وضعیت سطح باسوادی در استان از میانگین کشوری شرایط بهتری دارد، در سال 1355حدود 57 درصد از مجموع جمعیت 240 هزار نفری این استان باسواد بودند در حالی که در سرشماری 1395، از جمعیت 702 هزار نفری حدود 8.5 درصد بیسواد هستند.
به گزارش ایرنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 13 هزار و 200 نفر در استان 702 هزار نفری سمنان بیسواد بودند.
هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل است، از این رو یکم تا هفتم دی در تقویم رسمی کشور هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.