علی اکبر صیادجو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل انتظار از کاهش قیمت برخی اجناس در بازار و همچنین افزایش چند برابری قیمت کالاها، قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: کالاهایی مانند تلفن و رایانه همراه در روزهای گذشته به دلیل تعدیل در قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافته است اما قیمت دستکم 97 درصد کالاهای دیگر به دلیل افزایش قیمت چند برابری در ماه های گذشته تغییری نکرده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان ادامه داد: رکود تورمی در بازار سمنان حاکم است و قیمت کالاهایی که با دلار 85 و 42 هزار ریالی خریداری شده است در ماه های آینده کاهش نخواهد یافت.
صیادجو تصریح کرد: مردم برای خرید کالا در بازار سرگردان هستند و انتظار کاهش قیمت برخی محصولات را دارند که این انتظارات به دلیل تغییر نکردن قیمت ارز نیمایی در بازار بی مورد است.
وی اضافه کرد: دولت باید برای جلوگیری از سرگردانی مردم و خریداری نشدن کالاها در بازار اقدام کند و اطلاع رسانی دقیق و شفاف در رابطه با این موضوع به رونق اصناف استان سمنان کمک می کند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان سمنان گفت: با شرایط موجود به نظر نمی رسد رکود در بازار استان سمنان موقتی باشد و اتخاذ راهبردهای انگیزشی برای رونق در کسب و کار اقشار مردم اجتناب ناپذیر است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان سمنان 10 هزار واحد صنفی و 270 واحد صنفی لوازم خانگی وجود دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.