به گزارش ایرنا، قدرت الله ابک روز سه شنبه در گردهمایی و کارگاه آموزشی اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های استان سمنان در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان، افزود: اعتبار تملک دارایی استان سمنان برای سال 97 چهار هزار و 600 میلیارد ریال است که این اعتبار جوابگوی جبران خسارت های احتمالی بلایای طبیعی در استان سمنان نیست.
وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط سالانه 60 تا 70 درصد از اعتبارات عمرانی در استان سمنان تخصیص می یابد که با این اعتبارات اندک به هیچ عنوان نمی توان برای جبران خسارت های بلایای طبیعی به صورت فوری اقدام کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: کاهش خسارت وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و خشکسالی به اقتصاد استان سمنان در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
ابک تصریح کرد: با مدیریت اصولی و هدفمند بحران می توان از هدررفت منابع مالی برای جبران خسارت های بلایای طبیعی اقدام کرد .
وی ادامه داد: میزان اعتبارات شهرداری های استان سمنان به طور متوسط چهار هزار و 300 میلیارد ریال است که درصورت تصویب 100 درصدی این اعتبارات نمی توان تمامی خسارت های احتمالی بلایای طبیعی در شهرهای استان را جبران کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان گفت: آموزش برای مدیریت بحران به معنی واقعی در جامعه نهادینه شود و با این راهبرد می توان خسارت های احتمالی مالی و جانی این بلایا را در زمان بحران به میزان قابل توجی کاهش داد.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی و کارگاه آموزشی یک روزه، 160 نفر از اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان های استان سمنان حضور داشتند.
در این نشست، سعید ناجی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
وجود پنج تنوع از هفت تنوع آب و هوایی و اقلیمی در استان سمنان، در موسم های مختلف سال، این استان را با بلایای طبیعی از انواع سیل، آتش سوزی منابع طبیعی، زلزله، برف و بوران و بسته شدن محورهای ارتباطی مواجه کره است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.