علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت های بخش گردشگری در سمنان در دهه های گذشته مغفول بوده است و برای افزایش اشتغال در این استان، رفع چالش های فرارو اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به امکانات سخت افزاری و زیرساخت ها، فرهنگ گردشگرپذیری در استان نهادینه شود و مردم در مناطق روستایی درک اصولی از مهمان نوازی از مسافران داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری استان سمنان نیازمند معرفی است، گفت: در سال های گذشته تعدادی هتل و اقامتگاه بوم گردی در سمنان به بهره برداری رسید اما این عوامل به تنهایی نمی تواند زمینه ساز جذب گردشگر باشد.
جمعه ای ادامه داد: معرفی مناطق گردشگری سمنان نیازمند فرهنگ سازی است و عبور سالانه بیش از 20میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان ظرفیت بسیار ارزشمند برای توسعه اقتصادی است.
وی اضافه کرد: مناطق روستایی استان سمنان ظرفیت ممتازی برای جذب گردشگر دارند که فرهنگ سازی برای نریختن زباله و دیگر موارد در این مناطق و رفع مشکلات زیرساختی در حوزه راه در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: صنعت گردشگری که اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان بر پایه این بخش است به معنی واقعی در کشور ایران نهادینه نشده است و رفع مشکلات زیرساختی در ابعاد مختلف برای رونق اقتصادی اجتناب ناپذیر است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد، با مشارکت بخش خصوصی 133 طرح با 10 هزار میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال اجراست.
با حمایت دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی اکنون 133 طرح در حوزه گردشگری استان سمنان با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.