عباس رستمی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه بین ادارات کل استاندارد، مسکن و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و سازمان نظام مهندسی استان سمنان، مهندسان ناظر در ساخت ساختمان ها باید نمونه ای از مصالح به کار رفته را برای آزمایش به اداره کل استاندارد استان ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان سمنان در نظارت بر نحوه تولید، انبار و توزیع مصالح ساختمانی بسیار جدی است و در سه سال گذشته از نظارت بر 11 واحد تولید کننده بلوک سقفی در استان سمنان، هشت واحد به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مورد نظر، مهر و موم شد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: با توجه به اینکه سمنان از استان های زلزله خیز کشور است نظارت بر نحوه تولید و کاربرد مصالح در ساختمان سازی اجتناب ناپذیر است.
رستمی تصریح کرد: شن، ماسه، بتن، میلگرد، بلوک و گچ از جمله مصالح ساختمانی در استان سمنان است که در اجرای طرح های ساخت و ساز باید رویکرد استاندارد اجباری را لحاظ کنند.
وی اضافه کرد: 46 واحد تولید گچ در استان سمنان فعال است که تمام این واحدها پروانه استاندارد دارند و اجرای طرح استاندارد اجباری در تولید کالاهایی که با جان و سلامت مردم سرکار دارد در اولویت است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 960 نوع کالا در استان سمنان در طرح استاندارد اجباری ارزیابی می شود و برخورد قانونی با متخلفان از جمله برنامه قابل اجرا برای اتخاذ دقیق تر طرح های جامع استاندارد درموضوع بنگاه های اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.