سیما رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین هر 2 روز یک نمایش در 6 ماه نخست امسال برای عموم به روی صحنه رفت که با هدف تقویت شادی و نشاط در استان سمنان بود.
وی ادامه داد: 227 اجرای نمایش در سه ماه نخست امسال و 210 اجرای نمایش در سه ماه دوم سالجاری در سالن های نمایش استان سمنان به روی صحنه رفت.
رجبی اظهار داشت: 69 نمایش در 6 ماه اول امسال موفق به اخذ مجوز شد که از این تعداد، 35 نمایش در سه ماه اول و 34 نمایش در سه ماه دوم مجوز نمایش دریافت کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این که عملکرد استان در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی مطلوب است، تصریح کرد: تئاتر امروز نتیجه کار تخصصی و حرفه ای نیست و 50 درصد هنرمندان تئاتر به صورت تجربی کار می کنند و نیازمند آموزش علمی هستند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل و منشا اصلی مشکل تئاتر کشور آموزش است و دستگاه ها و وزارتخانه های آموزشی به عنوان متولی آموزش باید بپذیرند آموختن فرهنگ یک وظیفه است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد هنر، گفت: نیازسنجی و تولید بر مبنای نیاز جامعه مهمترین رکن در اقتصادی کردن هنر است و هنرمندان تئاتر برای رونق بخشیدن به تئاتر باید به این مهم توجه کنند.
در استان یکهزار و در شهرستان سمنان 400 صنف فرهنگی و هنری دارای مجوز است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.