به گزارش ایرنا، امیرحسین شاه حسینی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: 50 هزار نهال تاغ در این طرح در عرصه های ملی کم پوشش شمال ده نمک امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کاشته شد.
وی، حفظ، احیاء و اصلاح مناطق بیابانی و جلوگیری از فرسایش بادی را از مزایای و اهداف کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی عنوان کرد و افزود: بیابان‌زایی درکاهش تنوع زیستی و از بین رفتن منابع پایدار غذا و افزایش عواقب زیست محیطی تاثیرگذار است.
شاه حسینی اظهار داشت: 15 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب، فرونشست آب در سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی، بیابانزدایی و حفظ عرصه های طبیعی به شهرستان آرادان تخصیص یافت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: اجرای طرح نهال کاری در عرصه های بیابانی شهرستان آرادان جنبه پیشگیری دارد و باید با افزایش پوشش گیاهی برای رفع چالش بیابانزایی و ریزگرد در این منطقه از استان سمنان اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، وسعت عرصه های طبیعی شهرستان آرادان بیش از چهار هزار و 300 کیلومتر مربع است، استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد که 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.