به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی عصر شنبه در آیین افتتاح رسمی دفتر همکاری های آموزشی شاخه کاردانش اداره کل آموزش و پرورش و شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در محل ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ سمنان، افزود: برون سپاری طرح های مهارت آموزی به بنگاه های تولیدی و اقتصادی به نسبت بازسازی هنرستان های کشور در اولویت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای هنرستان هایی که توان مهارت آموزی در بیرون از مجموعه را ندارند، رویکرد مهمی است اما برای رشته هایی که در بیرون از مدارس ظرفیت یادگیری وجود دارد، رویکرد برون سپاری اعمال می شود.
عمادی با بیان اینکه تا پایان سال جاری در تمام استان های کشور دفتر همکاری های آموزشی شاخه کاردانش اداره کل آموزش و پرورش و بخش صنعت راه اندازی می شود، گفت: تاکنون در 6 استان کشور این دفتر همکاری گشایش یافته است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فاصله گرفتن از آموزش های نظری در کنار توجه به رویکرد عمل گرایی در آموزش ها یکی از دغدغه های اساسی وزارت آموزش پرورش در کیفیت بخشی مهارت آموزی است.
وی ادامه داد: توجه به مهارت آموزی مورد توجه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به آن اشاره شده است و باید تمام نهادهای اجرایی مربوطه برای اجرای این شاخص مهم اشتغال آفرین در کشور پیشگام باشند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری بیش از 660 میلیارد ریال برای برون سپاری مهارت آموزی در هنرستان های وزارت آموزش پرورش لحاظ شد، گفت: در بودجه سال 98 این اعتبار به بیش از 2 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است، 10 هزار دانش آموز در مدارس کاردانش و فنی و حرفه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و این استان رتبه نخست کشور از نظر توزیع دانش آموزان در بین رشته های تحصیلی نظری و فنی را دارد.
در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.