به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه استاندار سمنان روز شنبه با حضور معاون وزیر کشور و جمع زیادی از مسوولان، دانشگاهیان، فرهنگیان و سایر اقشار در تالار شهید مطهری مرکز استان برگزار شد، خوش و بش مسوولان، رفت و آمد مدیران، بازی های زبانی، حضور گرم اهالی رسانه، حضور و غیبت برخی نمایندگان مجلس و کشدار بودن نشست تا حدود 2 و نیم ساعت برخی از نکات این آیین بود.
مراسم به مناسبت معارفه علیرضا آشناگر استاندار جدید سمنان بود که حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سابق، معاونان استانداری، فرمانداران و مسوولان اجرایی استان به همراه جمعی از خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی و انتظامی در آن حضور داشتند.
حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه سمنان رنگ معنوی این مراسم بود.
حضور پررنگ فعالان اقتصادی، چهره های شناخته شده احزاب سیاسی، نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد و تشکل های بخش خصوصی از شرق تا غرب استان سمنان نیز در این آیین به چشم می خورد که بیانگر خواسته ها و مطالبات از استاندار جدید و همچنین بیانگر امید به اقدامات مثبت برای رشد و توسعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در میان آن ها بود.
ورود سید شهاب الدین چاوشی استاندار سابق استان سمنان با ایجاد شور و هیجانی در سالن همراه بود، سبقت مسوولان و فعالان عرصه های مختلف برای خوش و بش با چاوشی جای تامل داشت، که می توان این هیجان را به خاطر مردم دار بودن استاندار سابق برشمرد.
آیت الله سید‌محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار معاون وزیر و استاندار سابق و جدید این استان، گفت: خدمات سید شهاب الدین چاوشی استاندار سابق سمنان مطلوب بود و وی یکی از مردمی ترین استانداران گذشته سمنان بود.
با حضور علیرضا آشناگر استاندار جدید سمنان در سالن، مراسم با تلاوتی از کلام الهی آغاز و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و بیاناتی از مقام معظم رهبری، مجری برنامه را در دست گرفت.
از چهار نماینده استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی و غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان، در این آیین حضور داشتند و علت غیبت ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان کسالت وی عنوان شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اقدامات استاندار سابق در ایجاد وفاق و همدلی در همه حوزه‌ ها در استان و دستگاه‌ های اجرایی، گفت: چاوشی، اصلاح و سازماندهی ساختار اداری در استان سمنان را در دستور کار قرار داد.
سعید ناجی، تحولات در حوزه اقتصادی و کشاورزی، گردشگری، کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم در حوزه صنعت، اختصاص تسهیلات رونق اقتصادی، تسهیلات اشتغال روستایی، تصویب مرز هوایی فرودگاه شاهرود و راه‌ اندازی فرودگاه سمنان و بسیاری از فعالیت‌های دیگر را حاصل تلاش و توجه چاوشی به توسعه اقتصادی استان برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به عنوان میزبان نشست در این اداره کل، نیز پشت تریبون رفت و به گویش سرخه ای خوش آمد گفت و در بین صحبت ها گویش سرخه ای و سمنانی را در هم آمیخت که شور و هیجان حاضران را در پی داشت.
محمد دستورانی به نمایندگی از مدیران کل استان سمنان گفت: با هوشمندی چاوشی امروز استان سمنان و به طور خاص شهرسمنان مفتخر به عنوان «دارالمرحمه» است.
وی بیان کرد: سخنان دلپذیر و دلِ سخن پذیر دکتر چاوشی راهگشای امور استان ممتاز سمنان بود.
وی که در پایان صحبت ها قصد خوشامدگویی به استاندار جدید به زبان سمنانی را داشت، به گویش سرخه ای جمله «خوش آموشتا» را به کار برد، و حاضران از اصطلاح سمنانی «خوش اَمیچین» استفاده کردند.
شوخی دکترچاوشی در مراسم تکریم اش این بود که گفت: هنگام رای اعتمادگرفتنم در هیات دولت یکی از وزرا از من پرسید چرا استان سمنان را انتخاب کرده اید؟ و من هم در پاسخ گفتم: سمنان دیار رییس جمهورپرور است و من هم می خواهم شانس خود را امتحان کنم.
چاوشی در پاسخ به گفته های احمد همتی، رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که راه برای وی در برخی از منصب ها در دولت، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی باز است، گفت: ما بازنشسته ها نماینده مجلس می شویم!
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: ثبات مدیریتی از شرط های اصلی سرعت بخشی به توسعه در تمام کشور است.
احمد همتی بیان کرد: چرخش و تغییر سریع استانداران به طور قطع سیاست نظام و وزارت کشور نیست، البته این قضیه رویکرد مجلس شورای اسلامی بود، به هرحال این چرخش ها خیلی به نفع کشور نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی استان تامین آب است که باید محور فعالیت ها برای پایداری توسعه قرار گیرد، افزود: بحث اصلی و اولویت اول برای استان آب است که بحث انتقال آب خزر که مباحث اداری آن به اتمام رسیده، بر اساس قانون توزیع عادلانه آب باید اجرا شود‌.

**صحبت های صریح معاون وزیر کشور
صحبت های صریح حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در این آیین جالب توجه بود.
وی گفت: در آیین های معارفه، اداره ها تعطیلی یک و نیم روزه دارند که امید است بتوانیم در این تشریفات تغییر ایجاد کنیم.
ذوالفقاری به هزینه های بالای اداره کشور و تشریفات زیاد اشاره و بیان کرد: با حرف نمی توانیم هزینه های اداره کشور را کاهش دهیم، تا زمانی که ساختارهای کم اهمیت و غیرضروری وجود داشته باشد، هزینه های اداره کشور کاهش پیدا نمی کند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: تعارفات کنار گذاشته شود و از خودمان سوال کنیم در جلسات تودیع و معارفه به دنبال چه هستیم؟
وی تاکید کرد: جلسه تودیع و معارفه باید تذکری برای مسوولیت موقت مسوولان باشد، از این جلسه ها چه چیزی باقی می ماند؟
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با توصیه به بیان و پیگیری مطالبات مردم در جلسه ها، اظهارداشت: برای این جلسه ها باید یک گزارش راهبردی تهیه شود و اقدامات صورت گرفته، ظرفیت ها و اقدامات ضروری پیش رو در آن عنوان شود.

** بهره گیری از تمام ظرفیت های استانی
استاندار سمنان گفت: توسعه اقتصادی استان سمنان را با اتحاد و همدلی و استفاده از همه ظرفیت ها در برنامه دارم.
علیرضا آشناگر افزود: استان سمنان از ظرفیت های ممتازی در بخش صنعت، اراضی و نیروی انسانی برخوردار است و با این استعدادها می توان برای راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ اقدام کرد.
وی گفت: رئیس جمهوری بر انتقال آب خزر به سمنان تاکید زیادی دارد و در کنار انتقال آب از سایر حوزه ها برای اجرای این طرح مهم اقدام خواهیم کرد.
استاندار سمنان گفت: نگاه سیاسی بنده مشخص است اما قرار نیست به عنوان فعال سیاسی عمل کنم، می خواهم به عنوان یک مدیر برای توسعه روزافزون استان تلاش کنم.

** حضور پررنگ اهالی رسانه
اهالی رسانه از ابتدای ورود آشناگر استاندار جدید سمنان به دنبال پوشش کامل برنامه ها بودند، این برنامه ها از دیدار معاون وزیر کشور و استاندار جدید و سابق با نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان آغاز شد.
خبرنگاران در آیین معارفه در ردیف آخر سالن تالار مطهری مستقر شده بودند به صورت برخط خبرها را منعکس می کردند و نتیجه فعالیت و حضورشان در کانال ها و فضای مجازی قابل توجه بود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.