به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن مطهری این شهر، افزود: استان سمنان از ظرفیت های ممتازی در بخش صنعت، اراضی و نیروی انسانی برخوردار است و با این استعدادها می توان برای راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ اقدام کرد.
وی گفت: از نظر حجم و نوع معادن استان سمنان ظرفیت های ممتازی دارد که باید با راه اندازی واحدهای فرآوری از خام فروشی این مواد جلوگیری کنیم.
آشناگر ادامه داد: سالانه بیش از 25 میلیون نفر از استان سمنان تردد می کنند که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان گام برداشت.
استاندار سمنان ادامه داد: صنعت،‌ معدن و گردشگری محور توسعه استان سمنان است و اولین تنگنا در این منطقه کمبود آب است.
استاندار سمنان گفت: هجوم بیابان، فرسایش باد و برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در استان نگران کننده است که باید برای رفع این مشکلات با تامین آب از خارج استان گام برداریم.
** رئیس جمهوری بر انتقال آب خزر تاکید دارد
وی گفت: رئیس جمهوری بر انتقال آب خزر به سمنان تاکید زیادی دارد و در کنار انتقال آب از سایر حوزه ها برای اجرای این طرح مهم اقدام خواهیم کرد.
وی گفت: بیش از پنج هزار و 570 میلیارد ریال بودجه استان سمنان است که این رقم به هیچ عنوان نمی تواند برای اجرای برنامه های اقتصادی در منطقه موثر باشد.
استاندار سمنان ادامه داد: برای حضور سرمایه گذاران در استان سمنان فرش قرمز پهن کنیم و از ظرفیت های مختلف برای اشتغال جوانان و بانوان استفاده کنیم.
آشناگر اضافه کرد: از قانون واگذاری طرح های اقتصادی نیمه تمام به بخش خصوصی استفاده می کنیم و تمام بخش ها برای توسعه روز افزون اقتصادی استان گام برداریم.
استاندار سمنان بیان کرد: تلاش خواهم کرد فضای سیاسی در استان سمنان آرام و بدون جدال های مرسوم باشد زیرا این نگاه های حزبی به توسعه استان منجر نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی کشور اگر نگوییم تخریب شده است، به نوعی آسیب دیده است و امید و اطمینان در بین جامعه افزایش یابد‌.
استاندار سمنان ادامه داد: اگر همدلی در سمنان حاصل شود می توان برای توسعه روزافزون اقتصادی در این استان گام برداشت، رویکردم در استان سمنان توسعه همه جانبه است و با هدف بلندمدت به توسعه فکر کنیم و از سیاسی بازی دست برداریم.
استاندار سمنان گفت: نگاه سیاسی بنده مشخص است و می خواهم به عنوان یک مدیر برای توسعه روزافزون استان تلاش کنم.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای اداری استان سمنان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان، مدیران و نخبگان استان سمنان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز بیست و یکم آذر 97 از هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری رای اعتماد گرفت و به عنوان استاندار سمنان منصوب شد، پیش از این سید شهاب الدین چاوشی به مدت 11 ماه استاندار سمنان بود که اواخر آبان ماه گذشته با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دولت از این سمت کنار رفت.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.