به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، افزود: آمریکا در مسایل مختلف سعی دارد در سازمان ملل علیه ایران توطئه کند ولی کشورهای دنیا بر اینکه ایران به تعهداتش عمل کرده است صحه می گذارند.
وی با اشاره به ناکامی آمریکا در مسایل مختلف، خاطرنشان کرد: ایران هر لحظه اراده کند در هر مساله ای آمریکا را در برنامه ریزی هایش شکست می دهد.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه برنامه دشمنان این بود که با خروج ایران از توافق هسته ای پس از آمریکا، ایران را آماج حمله های خود قرار دهند، اضافه کرد: دشمن گمان می کرد ایران با خروج آمریکا عصبانی و از تعهدات بین المللی خود خارج می شود.
وی ادامه داد: مسوولان ایران با ظرافت در مذاکره با اروپایی ها، آنها را در مذاکرات نگهداشتند و نگذاشتند اروپا با آمریکا در این مساله همراهی کند.
عبدوس به بیانات رهبری در سخنرانی سالگرد ارتحال امام راحل در خرداد امسال اشاره و بیان کرد: رهبری در این دیدار، در کنار توان هسته ای، توان موشکی و نفوذ ایران در منطقه را سه نقطه قوت نظام اسلامی عنوان کرد که دشمن برای آن برنامه دارد تا به تضعیف ایران اسلامی بپردازد.
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل قصد داشت محدودکردن توان موشکی ایران را با برجام گره بزند، گفت: کشورهای دنیا با این مساله همراهی نکردند و همه باید بدانند قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست.
امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: آمریکا نفوذ ایران اسلامی در بین ملت های منطقه را برنمی تابد و از این مساله عصبانی است.
وی به مسوولان توصیه کرد: برای عزت و اقتدار ایران اسلامی به تقویت مسایل داخلی به ویژه رونق تولید همت داشته باشند تا توسعه همه جانبه در کشور محقق شود.
امام جمعه موقت سمنان به توصیه های رهبری در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: دشمن برای تبدیل تابستان 97 به تابستان داغ برای به هم ریختن ایران اسلامی تبلیغ می کرد ولی به فرموده رهبری، تابستان امسال آرامتر از سال قبل گذشت.
وی به برنامه های متنوع دشمن علیه ایران اسلامی از تابستان داغ و آغاز تحریم ها از 13 آبان امسال اشاره کرد و گفت: این مسایل خارجی در کنار برخی بازی های پشت پرده در بازار دلار و سکه، برنامه دشمن بود برای ایجاد نارضایتی مردمی و ایجاد اغتشاش مانند آنچه در سوریه رخ داد که محقق نشد.
عبدوس بیان کرد: با عنایت خدا و همراهی ملت، دشمن به اهداف خود نرسید و 22 بهمن امسال نیز همه شاهد خواهند بود که جشنی باشکوه تر از همیشه برپا می شود.
امام جمعه موقت سمنان گفت: آمریکا هفت هزار میلیارد دلار برای مساله سوریه هزینه کرد تا به اهداف خود برسد ولی به برکت نظام اسلامی ایران اغتشاش در سوریه فروکش کرد.
عبدوس به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر چه پیش می رویم باید وحدت این دو بخش به سود منافع نظام اسلامی تقویت شود.
وی تاکید کرد: حوزه علمیه به عنوان موسسه ای دینی امروز به تناسب نیازها در شوراهای تخصصی پاسخگوی مسایل است و دانشگاه نیز با اختراع و ابتکارهای علمی به مسایلی می پردازد که قدرت های شیطانی قصد بازی دادن ایران را دارند.
امام جمعه موقت، شهیدان بهشتی و چمران را نمونه هایی برآمده از حوزه و دانشگاه دانست که در مسیر اهداف انقلاب قدم برداشتند و افزود: حوزه و دانشگاه در ترکیب با هم در یک مقصد برای رفع نیازهای کشور قدم بردارند.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.