به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین صادقی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در راستای شناسایی تهدیدها و آسیب های فضای مجازی، تیم رصد و پایش پلیس فتا چندین کانال تلگرامی را که به صورت سریالی اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی می کردند شناسایی کرد.
وی افزود: رسیدگی اولیه و شناسایی ادمین کانال ها با توجه به اهمیت موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
صادقی ادامه داد: با انجام اقدام های فنی و کارشناسی ضمن بهره ‌گیری از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: متهم 31 ساله، مجرد در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده متشکله را داشت ولی با مشاهده مستندات و ادله انکار ناپذیر جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشت و به بزه خود اعتراف کرد.
وی گفت: متهم پرونده، هدف از ایجاد این کانال را اینگونه بیان کرد که هدفش از ایجاد کانال‌های مزبور تبلیغات بوده و با انتشار این تصاویر قصد افزایش اعضا را داشته است.
این مقام مسئول انتظامی، منفعت مالی را انگیزه اصلی متهم دانست و ضمن توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی براساس ماده 742 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم انگاری شده است.
کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.