علیرضا شریفی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 80 روستای دورافتاده استان سمنان در دوره دولت تدبیر و امید گازرسانی شده و اکنون 242 روستای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر 100 درصد خانوارهای شهری و حدود 87 درصد از خانوارهای ساکن روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: اکنون تمامی روستاهای شهرستان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز در این شهرستان 100 درصد است.
شریفی نژاد تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در شهرستان های غربی استان سمنان شامل گرمسار 95 درصد و آرادان 94 درصد است.
وی ابراز داشت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان سمنان در دامغان 83 درصد، سرخه 89 درصد، شاهرود 80 درصد و میامی 96 درصد است.
به گفته وی، 47 درصد جمعیت روستایی شهرستان مهدیشهر از گاز بهره مند هستند و با توجه به مشکلات انتقال گاز به روستاهای دورافتاده و ارتفاعات شهرستان مهدیشهر به 2 روستای شهمیرزاد گازرسانی شده است.
شریفی نژاد با اشاره به شروع فصل سرما و افزایش مصرف انرژی، تصریح کرد: شهروندان در کنار مصرف بهینه به موضوع ایمنی مصرف نیز توجه کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به زیرساخت های فراهم شده در این استان گفت: خطر تامین انرژی گاز در استان در کمترین حد ممکن است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان هشت شهرستان دارد و از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود 142 هزار نفر ساکن روستاها هستند، از مجموع 400 روستای استان بیش از 300 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.