داود یار احمدی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: «اشکان کامران پور» و «حسن قربانی» در بخش داستان و «سارا جاویدپور» در بخش شعر، از هنرمندان دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان به شانزدهمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» راه یافتند.
وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره حدود یک هزار اثر در سه بخش شعر و داستان و بخش ویژه ای با محوریت مدح پیامبر و وحدت به رقابت با یکدیگر می پردازند.
وی افزود: مرحله بازخوانی آثار راه یافته به شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در حالی با شرکت 215 شرکت کننده از سراسر کشور آغاز شد که 98 نفر از شاعران و نویسندگان متقاضی خانم و 117 نفر از شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، آقا هستند.
یار احمدی بیان کرد: شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به همت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری 12 و 13 آذر ماه در استان گیلان شهر و رشت برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: این جشنواره پیش از این به برگزاری کارگاه های تخصصی شعر و داستان در بیش از 10 مرکز استان با حضور اساتید مجرب و شناخته شده ادبیات اقدام کرده است.
جشنواره ملی شعر و داستان جوان «سوره» با هدف شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی و معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب برگزار می شود.
این جشنواره دارای بخش داستان و شعر با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوع مدح پیامبر و وحدت است.
زمان برگزاری این جشنوراه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی 20 و 21 آذر 97 در استان گیلان اعلام شده است.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.