رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۷۸ طرح با هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار، مصوبات این سفر برای استان سمنان خواهد بود، تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها می تواند به تحول، رشد و پیشرفت استان کمک کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان‌‌نوازی مردم شاهرود و دیگر شهرستان ها از کاروان تدبیر و امید، گفت: از وحدت در این استان بسیار خوشحالم و شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست استانداری، علما و نخبگان، در کنار هم برای آبادانی این استان و ایران تلاش می‌‌کنند و همواره در کشور مرهون کمک مردم هستیم.

وی با بیان اینکه مردم در روزهای سخت همیشه پشت نظام بودند، دست دولت را گرفتند و امروزهم چنین است، اظهار داشت: درشرایطی هستیم که بحمدالله بودجه سال آینده را تنظیم کردیم وآمادگی داریم که هر زمانی که مجلس شورای اسلامی آماده باشد، تقدیم کنیم و امیدواریم این بودجه مایه خیر و برکت برای مردم باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به حضور در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مناسبت ۱۶ آذر و احترام به دانشجو و روز دانشجو، تصریح کرد: دانشگاه‌‌های ما، آزادترین دانشگاه‌‌های دنیا از لحاظ بیان اظهار نظر و نقد است و در کمتر کشوری می‌‌توان سراغ داشت که دانشجویان و تشکل‌‌های مختلف راحت و آزاد نظرات، انتقادات و بیانات‌‌شان را مطرح کنند.

روحانی افزود: همواره علاقمند هستیم که در خدمت دانشگاهیان باشیم و تقریبا در این دولت همه مراسم‌‌های ۱۶ آذر با شور و نشاط فراوان در سراسر کشور برگزار شده است و سخنرانان و دانشجویان مختلف صحبت کردند.

وی با اشاره به گزارش سال گذشته وزارت کشور مبنی بر برگزاری ۱۲۰۰ جلسه و نشست در ۱۶ آذر خاطرنشان کرد: این مایه افتخار ما است و امسال هم این چنین است و من خوشحالم که همیشه در آغاز سال تحصیلی در مهرماه و در آذرماه در خدمت دانشگاهیان بودیم.

رئیس‌‌جمهور به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در استان سمنان اشاره کرد و ابراز داشت: از جلسه و نکات مطرح شده همه عزیزانی که در راستای ترویج این فریضه مهم دینی و اسلامی، فعالیت دارند و همچنین از قرائتی، دوست قدیمی که در این راستا توفیقات خوبی دارند، استفاده کردیم  و مردم ما از آغاز همیشه با دین و اهل بیت (ع) این چنین بودند.

روحانی ادامه داد: فضایی در کشور وجود دارد که مردم از این فرهنگ بلند اسلام و از نیایش نماز که برای ما چهره اسلام است، قدردانی می‌‌‌کنند و نکته‌‌‌ای که امروز در سخنرانی تأکید کردم این بود که جوهره و باطن اسلام پرستش است و صورت این دین همان نماز است.

وی اضافه کرد: نماز همان پرچم به اهتزاز در آمده دین است و هر کجا نماز است ما آنجا احساس عطر، معنویت و ایمان می‌‌کنیم.

رئیس‌جمهور با قدردانی از استقبال بسیار گرم و صمیمانه مردم سرخه بیان کرد: سفر به سرخه زنده کردن خاطرات دوران کودکی است و با همه کسانی که در دوران کودکی هم سن و سال بودیم و معلمینی که در دبستان تلاش کردند، دیدار کردم.

روحانی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که طرح‌ها و پروژه‌‌‌‌های زیادی در این سفر افتتاح، برنامه‌‌‌ریزی و اقدامات اجرایی آن آغاز شد، یادآور شد: مهمترین مسأله این استان آب است و همه ما در سراسر کشور باید به این نکته توجه کنیم که باید مردم بتوانند، ابتدا از آب سالم پایدار آشامیدنی و سپس از ضرورت‌‌های صنعت و کشاورزی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به یکدیگر در سراسر کشور کمک کنیم، دولت باید تسهیلات لازم را آماده کند و همچنین سرمایه‌‌گذاری‌‌های بسیار کلان انجام گیرد، عنوان کرد: الان برای طرح تامین آب یزد از دریای عمان و خلیج فارس اقدامات و سرمایه‌‌گذاری بزرگی انجام شده است.

رئیس‌‌ دولت تدبیر و امید ادامه داد: برای کرمان و حتی اصفهان به دنبال این هستیم که آب برای این استان‌‌‌ها از جنوب تامین شود و اگر سرمایه‌‌گذار خصوصی در این زمینه وارد شود، این سرمایه برگشت دارد و دولت در زمینه آب شرب تضمین‌‌های لازم را انجام می‌‌دهد که برای آب شرب مردم خریدار خواهد بود و صنعت نیز به فعالیت‌‌های خود ادامه خواهد داد.

روحانی با تاکید بر اینکه پروژه تامین آب برای بسیاری از استان‌های کشور که در کم‌‌آبی و مضیقه هستند، لازم و ضروری است، گفت: با هماهنگی‌‌‌های خوبی که با محیط زیست به عمل آمد، طرحی را مصوب کردیم که از نظر دولت برای سرمایه‌‌گذاری کاملاً آماده است و مسائل محیط زیستی حل شده است تا چگونه آب به مردم برسد و آلودگی ایجاد نکند که این مهمترین مسأله استان بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای اجرای تقاضای شاهرود مبنی بر حق  یک مرز هوایی و فرودگاه بین‌‌المللی در استان به ویژه برای صادرات کالاها اظهار داشت: جلسات لازم در تهران در این زمینه برگزار شد و تأکید می‌‌کنم این طرح کارشناسی شده، در کمیسیون‌‌های دولت بررسی شده است و قبل از سفر هیات دولت به این استان در جلسات بحث و تصویب شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی کاملاً آماده است تا مقدمات اجرای این پروژه مهم را انجام دهد و این کار هم برای استان و مخصوصاً برای شهرستان شاهرود ضروری و الزامی بود.

روحانی با بیان اینکه خوشحالم بین بخش‌‌‌های مختلف، ۱۰ هزار میلیارد تفاهم شد و اسناد تفاهم در این زمینه‌‌‌ها به امضا رسید، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌‌ها که بخش‌‌های مختلف خصوصی، دولتی و بانک‌‌ها سرمایه‌‌گذاری می‌‌کنند، کمک می‌‌کنیم تا کاملاً اجرایی شود که در این صورت می‌تواند استان سمنان را متحول کند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این سفر مایه خیر و برکت برای مردم عزیز استان سمنان و کشور باشد، خاطرنشان کرد: سمنان، چهارراه کشور است و از غرب به شرق و از شمال به جنوب و بسیار اهمیت دارد و مردم این استان همیشه میهمان‌‌نواز زائرین تربت پاک امام هشتم(ع) هستند.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: تقریباً این مسیر حدود ۵۰۰ کیلومتر از حرم تا حرم است و مردم افتخار می‌‌‌کنند به آنهایی که به زیارت قبر امام هشتم (ع) می‌‌روند، خدمت کنند و همچنین جاذبه‌‌های گردشگری باعث شود تا مردم مقداری در اینجا توقف، استراحت و از آثار بسیار خوب و دیدنی این استان بازدید کنند.

خبر تکمیل می‌‌شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.