به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اهالی رسانه در آخرین برنامه سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان، افزود: شب گذشته 10 هزار میلیارد ریال طرح در بخش های مختلف تفاهم و تبادل شد، به بخش های خصوصی، بانک ها و بدنه اجرایی، دولت کمک می کند تا این طرح ها به سرعت اجرا شود.
وی سمنان را استانی در مسیر چهارراه کشور است از غرب به شرق و از شمال به جنوب و دارای اهمیت دانست، تاکید کرد:
رئیس جمهوری تاکید کرد: مهمترین مساله استان سمنان آب است، همه در سراسر کشور باید توجه کنند مردم ابتدا باید از آب پایدار و سالم آشامیدنی بهره مند باشد و بخش های کشاورزی و صنعت در شاخص های بعد قرار دارد.
وی بیان کرد: همه باید کمک کنیم دولت تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاری های کلان در بحث تامین آب که نیاز است حمایت می کند.
روحانی با اشاره به بررسی طرح هایی برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس برای یزد وکرمان که کارهای زیاد و سرمایه گذاری بزرگی نیاز دارد، یادآور شد: این نوع انتقال آب نیازمند حضور سرمایه گذار کلان است و سرمایه بازخواهد گشت و از سویی دولت برای آب آشامیدنی تضمین لازم را دارد.
رئیس جمهوری بیان کرد: طرحهای ضروری برای استان های کشور که در آب در مضیقه هستند در نظر گرفته می شود، با هماهنگی خوب با محیط زیست طرحی آماده شد که از نظر دولت آماده سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه پیش بینی برای رفع مشکل آلایندگی در اجرای انتقال آب تا مردم ضرورت دارد، گفت: در این زمینه دولت دقت لازم را دارد.
**مرز هوایی حق استان سمنان بود
رئیس جمهوری با بیان اینکه فرودگاه شاهرود متقاضی مرز هوایی برای استان بود، گفت: این هدف به ویژه برای کالا مهم بود که انجام شد، جلسات در تهران با کار کارشناسی در کمیسیون های دولت بررسی شد و در دولت مورد بحث به تصویب هیات وزیران رسید.
روحانی تاکید کرد: آنچه درباره مرز هوایی فرودگاه شاهرود در سخنرانی مردمی در شاهرود اعلام شد وزارت راه و شهرسازی آماده اجرا ی این طرح است زیرا برای استان سمنان و شهرستان شاهرود ضروری بود.
وی با اشاره به آمادگی دولت برای ارایه بودجه 1398 به مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایطی هستیم که بودجه 98 تنظیم شد و دولت آماگی دارد هر زمان تحویل مجلس شود که امیدواریم با هماهنگی مجلس مایه خیر و برکت برای کشور شود.
روحانی به حضور خود در برنامه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره و بیان کرد: امسال 16 آذر روز جمعه بود که با جلوانداختن این مناسبت، در سفر به استان سمنان به مناسبت 16 آذر در جمع دانشجویان استان سمنان بودیم که جمع خوبی بود.
وی با بیان اینکه دانشگاه های ایران به نظرم آزادترین دانشگاه های دنیا از نظر اظهار نظر و بیان دانشجویان است، گفت: در کمتر کشوری تشکل ها و دانشجویان می توانند نظرات و انتقاداتشان را بیان کنند.
روحانی یادآور شد: به طور معمول در دانشگاه های تهران روز دانشجو برگزار می شود، سال گذشته در زاهدان حضور داشتم و امسال در سمنان حضور داشتم، علاقه مندم هر سال در تهران یا هر استانی در خدمت دانشگاهیان باشم.
رئیس جمهوری تاکید کرد: تقریبا در این دولت است که همه 16 آذرها با گرمی و نشاط فراوان در سراسر کشور جلسات دانشجویی برگزار شد، سخنرانی ها و دانشجویان در سال گذشته به تعداد یکهزار و 200 نشست و جلسه در 16 آذر برگزار شد.
وی درباره اجلاس سراسری نماز در استان سمنان، گفت: اجلاس سراسری نماز در سمنان در خدمت خادمان فریضه دینی و عبادی نماز بودم، نکات خوبی مطرح شد، مردم همیشه با دین اهل بیت این چنین بودند.
رئیس جمهوری افزود: امروز فضایی است که مردم از فرهنگ بلند اسلام و از نیایش نماز که برای ما چهره اسلام است قدردانی می کنند.
روحانی افزود: جوهره نماز و باطن اسلام پرستش و صورت دین نماز است، نماز پرچم به اهتزاز درآمده دین است، هر کجا نماز است احساس طراوت می کنیم.

** از وحدت استان سمنان سپاسگزارم
رئیس جمهوری بیان کرد: از مردم شریف استان سمنان به خاطر مهمان نوازی و مهربانی آنها در این سفر و از مردم استان که در شاهرود استقبال گرمی از هیات همراه و اینجانب کردند تشکر می کنم.
وی خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه در استان سمنان و مسوولان، سرپرست استانداری، علما و نخبگان در کنار هم برای آبادانی استان و ایران در تلاش هستند.
وی یادآور شد: مرهون کمک مردم هستیم، مردم در روزهای سخت پشت نظام هستند و دست دولت را گرفتند امروز هم چنین است.
رئیس جمهوری گفت: مردم استان سمنان همیشه میهمان نواز زائران امام هشتم هستند زیرا بیش از 500 کیلومتر مسیر حرم تا حرم مردم از استان سمنان عبور می کند و مردم این استان مفتخر به خدمت به زائران رضوی هستند.
رئیس جمهوری بر استفاده از جاذبه های گردشگری استان سمنان به منظور ماندگاری استراحت و بازدید آنها از این جاذبه های تاکید کرد.
رئیس جمهوری تاکید کرد: از مردم شریف سرخه هم تشکر می کنم مثل همیشه استقبال گرمی داشتند، برای من رفتن در این شهرستان زنده کردن بسیاری از خاطرات دوران کودکی بود، خوشحالم از طرح هایی که در این سفر مقرر شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است، در این سفر 434 طرح به ارزش سه هزار و 190 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان سمنان افتتاح شد.

در حال تکمیل است...
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.