به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در قالب سفر کاروان تدبیر و امید، افزود: دشمنان ایران اسلامی عصبی و عصبانی اند و نمی توانند عزت ایران را تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به اهداف خود نرسیدند و در یمن به قوه الهی به اهدافشان نمی رسند، گفت: دشمنان این سرشکستگی های بزرگ را در منطقه دارند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: سخت است برای ابرقدرتی مانند آمریکا با این میزان قدرت و لابی جهانی که حریف عالم فرهیخته و مجادی چون رهبر انقلاب نمی شود.
وی با بیان اینکه کشور از مشکلات عبور خواهد کرد، گفت: مردم ایران به خوبی تحریم را می شناسد و معنای فشارها و تحریم ها را می دانند.
روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با ایستادگی کار بزرگ انجام داده است، اضافه کرد: دولت نماینده و خادم مردم است، دولت اگر قدرت مشروعی دارد به خاطر رای ملت است، صندلی مسوولان به واسطه رای مردم است.
رئیس جمهوری به اهمیت حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی اشاره و اضافه کرد: در میانه مذاکرات هسته ای، سفری به اصفهان رفته بودم، مردم محبت کردند و اجتماعی بی نظیر در میدان نقش جهان شکل گرفت.
وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات به یکی از مسوولان گفت دیروز دیدیم مردم اصفهان در برابر رئیس جمهوری استقبال شان چه نمایش اقتداری بود.
رئیس جمهوری بیان کرد: مساله پشتیبانی مردم مهم است، و نشانه این است که دنیا بداند ما در کنار هم هستیم.
روحانی با بیان اینکه یک خانواده ممکن است بین اعضایش اختلاف نظر باشد و صدای یک نفر در خانواده بلندتر باشد، گفت: همه عضو یک خانواده اند، وقتی ببینند دشمنی به کیان و خانواده نظر دارد، همه باهم خواهند بود.

** راهی جز ایستادگی نداریم
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در برابر مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم، بیان کرد: از مشکلات فعلی کشور بی تردید عبور می کنیم، می دانم برای مردم زندگی سخت می گذرد و مشکلات دارند، اما راهی جز ایستادگی و مقاوت نداریم.
وی یادآور شد: زمان دوران دفاع مقدس اگر کوتاه می آمدیم و مقاومت نمی کردیم، کشور و مردم چه می شد، عَفلَقی ها(عراقی ها) با اسراء چه کردند، به شهرهای ما موشک زدند و ما دو سال و نیم صبر کردیم.
وی با اشاره به اینکه شبانه روز دزفول زیر موشک های دشمن بود، گفت: مردم خانه شان ویران شده بود ولی در دزفول، خوزستان، آبادان، قصر شیرین، دهلران و شهرهای مرزی، مردم خم به ابرو نیاوردند.
روحانی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس مردم دشمن را بیرون راندند، بر مردم در آن هشت سال سخت گذشت و سالهای آسانی نبود.
وی با اشاره به دستاوردهای مختلف رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس برای پیشبرد برنامه های دفاعی کشور، افزود: همه دست به دست هم دادیم، اگر بسیج، سپاه، ارتش، خلبانان و رزمندگان از همه استانها نبودند، پیروز نمی شدیم.
روحانی تاکید کرد: یک نفر در خراسان و سمنان نگفت که استان ما مورد تجاوز دشمن نیست، همه ایران و خانه واحد را دیدند.
وی اضافه کرد: وقتی خرمشهر اشغال شد همه گریه کردند و اشک ریختند.
رئیس جمهوری افزود: همه دست به دست هم دادیم و ید واحده شدیم، خدا هم ما را یاری کرد، در دفاع مقدس روزهای سختی را گذراندیم و امام راحل به عنوان رهبر خم به ابرو نیاورد، رزمندگان شکایت نکردند و نمی گفتند چرا رفتیم، چرا دست و پایمان قطع شد.
وی با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس در دیدار با خانواده دو شهید از سرخه، افزود: این خانواده می گفتند زندگی ما فدای یک تار موی امام راحل.
وی یادآور شد: مردم در دفاع مقدس ایستادند و خدا ما را در تاریخ سربلند کرد و هشت سال در تاریخ ایران ورق زرین باقی ماند.
وی با اشاره به حضور گرم مردم در سخنرانی مردمی خود در استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود، افزود: در شاهرود اجتماع مردم نمایش پشتیبانی مردمی از نظام بود.
روحانی با بیان اینکه این اجتماع مردمی برای شخص من به عنوان خادم و طلبه نبود، تاکید کرد: مردم برای شخص من یا دولت نبود، برای نظام و کشور بود، این حضور مردم به معنای واقعی دشمن شکن است، دشمن در سراسر دنیا نظاره می کند.
در حال تکمیل...
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.