به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در سخنرانی در جمع مردم سرخه که در حسینیه شهدای این شهر ایراد شد، با اشاره به حضور اردکانیان وزیر نیرو، از وی خواست که مجدانه پیگیر اجرای این طرح باشد.
وی ادامه داد: قولی دیگری که مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می دهد ساخت مرکز و مجتمع فرهنگی در سرخه است که باید تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شود.
روحانی با اشاره به ویژگی های مردم سرخه گفت: شهر سرخه شهر انسان های عارف، عالم، مجاهد و پرهیزکار است که فراموش نمی کنم که یکساعت به اذان صبح بسیاری از مردم مومن این شهر در مسجد بودند.
وی گفت: سرزمین سرخه سرزمین مرحوم آیت الله فیض، حجت الاسلام و المسلمین نطنزی و سرزمین شهیدان و دلاوران است که با دلاوری در روزهای سخت از کشور دفاع کردند.
روحانی گفت: البته همه مردم ایران و استان سمنان انقلابی بودند و در انقلاب سهیم بودند؛ و اساسا انقلاب در استان سمنان از این سرزمین شروع شد، مردمی در این سرزمین ده ها نوبت دستگیر شده و مردمی که پای انقلاب بودند و هنوز هم هستند.
وی با بیان اینکه هنوز عزاداری ها، آیین های ایام رمضان و مناسبت های سرخه را در خاطر دارم، افزود: اگر صدها روز در محله های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی توانم خاطرات دوران زیبای کودکی را بیان کنم و خداوند والدین همه را رحمت کند و اگر امروز زبان ما با نام خداوند و ایثار برای وطن عجین است، همه را از پدران و مادران قهرمان خود داریم.
رئیس جمهوری پیش از این سخنرانی در گلزار شهدای سرخه و بر مزار والدین خود در وادی السلام شهر سرخه حضور یافت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
6139/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.