به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان همزمان با سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، از اثر تاریخی و ملی به نام خانه تاریخی حشمت متعلق به دوره قاجار در مرکز شهر سرخه بازدید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مالک اصلی این خانه تاریخی، حاج حشمت خان پیوندی، حاکم وقت منطقه بوده است، به همین جهت به خانه حاج حشمت معروف شده است.
محمد جهانشاهی افزود: خانه اصلی حشمت که به دست حاج معمار باشی سمنانی ساخته شده، شامل چهار منزل مسکونی، دارالحکومه، باغ، حمام و مدرسه بوده که اکنون دو خانه آن باقیمانده است.
وی اظهار داشت: بادگیرهای دو قلو بر فراز این بنا با تزئین هایی ناب، از نمادهای شهر سرخه محسوب می شود و اکنون این بنای تاریخی در حال بازسازی و مرمت از محل اعتبارات دولتی است و به بخش خصوصی واگذار نشده است.
وی ابراز داشت: برای خرید، تملک و مرمت این بنا 10 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و برآورد می شود برای تکمیل مرمت و بهره برداری از آن 10 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
جهانشاهی تصریح کرد: این بنا نماد معماری مناطق کویری است و به شماره ملی 29743 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اثر استان سمنان در یکسال گذشته ثبت ملی شده و اکنون استان سمنان دارای 785 اثر در فهرست آثار ملی کشور است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.