به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس جمهوری در حال برگزاریست پیشنهاد کرد هیات وزیران هر شش ماه یکبار به مدت یک ساعت در جلسه های خود پیرامون اهمیت، اقامه و احیای نماز مذاکره کنند.
وی با بیان اینکه مدیران باید امکانات اقامه نماز را فراهم کنند گفت: دست نوشته ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که همه امکانات جمهوری اسلامی باید در خدمت اقامه نماز قرار بگیرد در اختیار دارم که به رهبر معظم انقلاب عرضه کردم و ایشان نیز این دست نوشته را تایید کردند.
قرائتی با اشاره به ذکر خاطراتی از حضرت امام (ره) در مورد اهمیت دادن به نماز اول وقت گفت: اهمیت نماز به حدی بالاست که مدیران دستگاه ها خود باید مسئولیت اقامه شایسته آن را داشته باشند و امکانات اقامه نماز را فراهم کنند.
وی گفت: اگر نماز احیا شود مشکلات و آسیب های اجتماعی از جمله مراجعات مردم به دادگاه کم می شود چرا که نماز به همه شئونات و ارکان زندگی انسان مرتبط است.
قرائتی با تاکید بر اینکه کمالی برای انسان نیست مگر اینکه در نماز باشد افزود: نماز باید همگانی شود و همه برای اقامه آن اهتمام داشته باشند.
وی همچنین گفت: خادم مسجد باید افراد فرهیخته باشد زیرا بهترین انسان های روی زمین خادم مسجد بوده اند و این شایسته نیست که افراد نامناسب خدمتگزار مساجد باشند.
بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز با شعار «شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز» به میزبانی دانشگاه سمنان به مدت یک روز برگزار می شود.
6139/7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.