به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح های حوزه گردشگری و صنایع دستی همزمان با سفر رئییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان افزود: صنایع دستی به عنوان صادرات غیر نفتی نقش موثری در ارز آوری برای کشور دارد.
وی ادامه داد: صنایع دستی صنعت ارزانی است که دارای ارزش افزوده زیادی بوده و در اشتغالزایی، بهبود معیشت و درآمد زایی برای کشور نقش موثری ایفا می کند.
وی اظهار داشت: توسعه و رونق صنایع دستی یکی از اولویت های دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و به منظور تحقق این راهبرد، 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح اشتغال روستایی با کارمزد چهار و 6 درصد در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بدون در نظر گرفتن فرش و زیورآلات در بخش صنایع دستی بالغ بر 281 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است و بالغ بر 250 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 96 انجام شد که درمجموع حدود 500 میلیون دلار ارزش مالی صادرات سال گذشته صنایع دستی کشور بود.
مونسان تصریح کرد: به رغم مشکلات اقتصادی و ارزی در نیمه اول امسال صادرات صنایع دستی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.5 درصد افزایش یافت.
معاون رئیس جمهوری گفت: استان سمنان در بخش فروش صنایع دستی موفق بوده و در مدت کمتر از یکسال فروش خوبی در بخش صنایع دستی داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.