به گزارش ایرنا، در حیاط دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشجویان به صورت دسته های چند نفری کنار هم ایستاده اند و با یکدیگر زمزمه می کنند.
برخی از دانشجویان که دست بند های سبز پارچه ای به دستان خود بسته اند، آن را نماد انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان می کنند.
هوا هم کمی سرد است اما با این حال، دیدار با رییس جمهوری بهانه ای کافی برای حضور دانشجویان در این ظهر پاییزی است.
وعده حضور دکتر روحانی در دانشگاه ساعت 3 بعد از ظهر بود و از ساعت ها قبل دانشجویان پشت درب ورودی سالن حکیم جرجانی ایستاد اند.

** دانشجویان منتظر ورود به سالن حکیم جرجانی
ساعت حدود 1 ظهر بود و اما تنها برگزار کنندگان مراسم در سالن حکیم جرجانی دانشگاه حضور دارند و برای آخرین بار سیستم های صوتی و تصویری، سرود ملی و نماهنگ هایی که قرار است در این مراسم پخش شود را تست می کنند.
تعدادی از دانشجویان از ساعت ها قبل خود را به دانشگاه رسانده اند و منتظر اجازه ورود از سوی ماموران برگزاری مراسم هستند.

** پلاکاردهای رنگارنگ در دست دانشجویان
دانشجویان پلاکاردها و دست نوشته هایی در دست دارند و منتظرند تا در دیدار با رئیس جمهوری آنها را به نمایش بگذارند.
پلاکاردها حاوی پیام ها و خواسته های دانشجویان از رئیس جمهوری است.

** در کمترین زمان تمام صندلی ها پر شد
درب سالن در ساعت حدود 2 بعد از ظهر برای حضور دانشجویان باز می شود و با گذشت کمتر از 10 دقیقه بیشتر صندلی ها پر شد.
حتی یک صندلی خالی هم در سالن باقی نمی ماند و بلافاصله نماهنگ 'وطنم' از سالار عقیلی و برخی دیگر از خوانندگان کشور در مراسم پخش و سبب افزایش هیجان حاکم در میان دانشجویان می شود.

** سرود «یار دبستانی» همخوانی شد
صدای دست ها، شعارها و همخوانی سرود «یار دبستانی» شور و هیجان خاصی را در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان حاکم کرده است.

** اوج هیجان با ورود دکتر روحانی
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری وارد سالن می شود و هیجان به اوج خود می رسد.
صدای کف و سوت در سالن پیچیده است و همه در تلاش اند تا رئیس جمهور را ببینند.

**آیات قرآن حسن شروع آیین است
تلاوت قرآن توسط یکی از دانشجویان دانشگاه قزوین سبب سکوت یکباره سالن می شود.
پس از نوای قرآن مجری پشت تریبون می رود و شعر زیبایی برای فرزند استان سمنان که اینک در مقام رئیس جمهوری وارد این استان شده است، می خواند که دانشجویان با دست زدن های خود آن را تایید می کنند.

**دانشگاهیان نقطه اتکاء دولت در مقابله با تحریم ها هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نخستین سخنران این آیین است.
نوید دانایی گفت: دانشجویان و استادان به عنوان سرمایه های بی بدیل کشور نقطه اتکاء برای مقابله با تحریم ها هستند.
در روزگاری دور بسیاری از دانشجویان درس و دانشگاه را رها کردند و به جبهه ها رفتند و به حفظ مرزها پرداختند.
وی ادامه داد: بعد از جنگ این افراد به خانه ها و دانشگاه های خود برگشتند و به پژوهش های خود ادامه دادند.
دانایی بیان کرد: امروز نیز راه و هدف همان سربلندی ایران و ایرانی است که دانشجویان و استادان برای دست یابی به آن تلاش می کنند.

**سخنرانی دانشجویان
تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از سایرین پشت تریبون می روند.
بیشتر این دانشجویان مطالباتی دارند و از رئیس جمهور رسیدگی به این مطالبات را خواستار می شوند.
توجه رئیس جمهوری به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، معیشتی و رفاهی از عمده خواسته های آنان است.

**سخنرانی رئیس جمهوری
قبل از شروع سخنرانی، دانشجویان با سر دادن شعارهای «درود بر روحانی»، «اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد» و غیره فضای بسیار مهیجی را ایجاد می کنند.
رییس جمهوری به مناسبت روز دانشجو پویایی جنبش دانشجویی را ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه دانست و با بیان اینکه دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند، تصریح کرد: مسوولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.
وی با بیان این که نقد و نظر آزادانه دانشجویان در این جلسه، نشانه توفیق جنبش دانشجویی است، اظهارداشت: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است.
روحانی سخنان خود را با این جملات آغاز کرد: « روز دانشجو یادآور حادثه 60 سال پیش در دانشگاه تهران، فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار است».
وی همچنین در پاسخ به شعار «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» دانشجویان گفت: «عزت خواهی شعار به حق شما است و عدالت خواهی، آزادی طلبی و استقلال خواهی آرمان بلند این ملت و جوانان غیور این سرزمین است».
رییس جمهوری سخنان خود را این گونه ادامه داد: «دانشجویان دیده بان علم و سیاست هستند و نقد دلسوزانه از دولت حق آنها است؛ دانشجویان هر کجا ببینند حرکتی در این کشور اعم از دولت یا هر نهاد دیگری از مسیر عقلانیت، خردورزی و منافع ملی فاصله می گیرد صدای رسای دانشجو برای جلوگیری از انحراف بلند خواهد بود»
دانشجویان بعد از هر بخش از سخنان رییس جمهوری، وی را تشویق کرده و با توجه به موضوع گفته های روحانی، شعارهایی نظیر «اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد» و «مرگ بر آمریکا» توسط دانشجویانی با دیدگاه های مختلف سر داده می شد که روحانی در میان صحبت های خود گفت: «خوبی اش این است که شعارهای هر دو طرف زیباست».
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از شخصیت هایی چون آیت الله طالقانی، آیت الله شهید مرتضی مطهری ، آیت الله شهید بهشتی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر علی شریعتی، شهید دکتر مصطفی چمران یاد کرد و گفت این شخصیت ها در دانشگاه ها پیشتازان حرکت دانشجویی و دانشگاه بودند و جنبش دانشجویی و حرکت سیاسی را هدایت کردند؛ آنهایی که حرکت دانشجویی را به عهده داشتند نه ریالی دریافت می کردند و نه از دولت و حکومت دستور می گرفتند؛ ما باید پیرو راه آن عزیزان باشیم که در این زمان دانشجویان شعار «بسیجی واقعی، همت بود و باکری» دادند و روحانی تکمیل کرد که البته همه آن بزرگان و سرداران که شما از آنها نام می برید اعم از شهید همت، شهید خرازی، شهید بابایی، شهید ستاری، شهید صیاد شیرازی و بسیجیان قهرمان الگوهای بزرگ ما هستند؛ بسیج منحصر در بسیج دانشجویی نیست، اگر بسیج به معنای فکر بسیجی و فدا کردن منافع شخصی و گروهی برای منافع ملی، دینی و اسلامی است ما 75 میلیون بسیجی در کشور داریم.
مصوبه 20 برابر شدن موجودی صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله خبرهای رییس جمهوری در سخنان امروز خود بود که بر اساس آن، موجودی 25 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی برای پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال آینده به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت به دست آمده در حوزه روابط خارجی در 100 روز و اندی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: یکی از گره های اصلی که مربوط به 10 سال گذشته می شود در 100 روز نخست دولت یازهم گشوده شد.

** 16آذر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به تاریخ پیوست
با اتمام سخنرانی رئیس جمهوری در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 16 آذرماه 97 با همه شور و هیجانش به دفتر خاطرات این دانشگاه پیوست.
دانشجویان این استان این روز را هرگز فراموش نخواهند کرد.
روزی که به نامشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است را در کنار رئیس جمهورشان جشن گرفته اند و تجربه ای بسیار متفاوت برایشان رقم خورد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه های مختلفی در این استان دارد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری در این سفر دو روزه است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
روحانی پیش از این در سال 95 به استان سمنان سفر کرده بود که در این سفر با تعهد تکمیل 72 طرح اقتصادی و عمرانی با تصویب اعتبار 9 هزار و 624 میلیارد ریال به پایان رسید.
74 درصد طرح های مصوب سفر قبلی رییس جمهور به سمنان پیشرفت فیزیکی داشته است.
بر اساس آمار، استان سمنان یکی از استانهای شاخص از نظر پیشرفت فیزیکی طرح های مصوب عمرانی و اقتصادی سفر کاروان تدبیر و امید است و برای تکمیل 100 درصدی طرح های باقیمانده سه هزار میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
7342م /7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.