به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی مادر شهرستان سرخه از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهوری در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان، افزود: در حوزه درمان تعداد بیمارستان های تامین اجتماعی در طول دولت تدبیر و امید به 76 بیمارستان افزایش یافت و 2 هزار و 200 تخت به مجموعه تخت های درمانی این سازمان افزوده شد.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، ظرفیت های عظیمی در زمینه توسعه تجهیزات پزشکی سازمان تامین اجتماعی که در خدمت بیش از 42 میلیون ایرانی است ایجاد شد.
وی ادامه داد: همچنین در این دولت بهره برداری از 52 طرح درمانی و بیمه ای با اختصاص میلیارد ها ریال اعتبار در دست اقدام است.

** معیشت مردم مهمترین رکن توجه دولت است
شریعتمداری گفت: در شرایط کنونی مهمترین موضوع مورد توجه دولت تامین معیشت آبرومندانه مردم ایران است که همه دستگاه های اجرایی موظف هستند در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.
وی افزود: در طول دولت تدبیر و امید، میزان دریافتی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی سه تا پنج برابر افزایش یافت و دولت حداکثر توان خود را در این بخش به کار برد.
وی ادامه داد: این دولت 90 هزار میلیارد ریال برای مقابله با فقر مطلق اختصاص یافت تا با تامین حداقل میزان دستمزد، شرایط مطلوب زندگی برای آحاد مختلف مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر فراهم شود.
شریعتمداری همچنین با اشاره به این که سمنان دومین استان کشور از نظر بیشترین افراد تحت پوشش تامین اجتماعی نسبت به جمعیت است، گفت: در این استان 71 درصد مردم تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که این رقم در بخش جمعیت شهری به 94 درصد می رسد.
در این آیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستور رئیس جمهوری که از طریق ویدئو کنفرانس با جلسه در ارتباط بود، 2 طرح درمانی و توانبخشی را در استان سمنان افتتاح کرد.
درمانگاه تامین اجتماعی مادر در شهرستان سرخه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه ساخته شد، برای ساخت و تجهیز این درمانگاه 180 میلیارد ریال هزینه شد که 150 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز بود.
ارایه خدمات ویزیت با حضور پزشکان عمومی، دارویی، آزمایشگاهی، تزریقات، دندانپزشکی شامل جرم گیری، کشیدن و ترمیم در 2 یونیت از خدمات این درمانگاه است.
درمانگاه تامین اجتماعی سرخه در کوتاه ترین فاصله با محور اصلی تهران- مشهد در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار گرفته و زائران می توانند از خدمات این درمانگاه بهره مند شوند.
شهرستان سرخه در فاصله 22 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.
همچنین در این آیین به صورت همزمان مرکز توانبخشی آفرینش شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید، این مرکز با ظرفیت پذیرش 100 تن در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 متر در سه طبقه احداث شده است و در زمینه حرفه آموزی و مهارت افزایی برای بانوان فعالیت می کند، با افتتاح این طرح برای 20 تن اشتغال ایجاد شد.
شهرستان شاهرود در فاصله 184 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیات همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارند و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7405/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.