به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی مادر شهرستان سرخه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، افزود: نخستین اقدام دولت تدبیر و امید در این راستا، اجرای طرح تحول سلامت بود که با اجرای آن اقشار آسیب پذیر اجتماعی از خدمات درمانی مناسب بهره مند شدند.
وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید هرسال حقوق مستمری بگیران نهادهای حمایتی را بین 15 تا 20 درصد افزایش داد، بیان کرد: در این دولت مستمری خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به طور میانگین بین سه تا پنج برابر افزایش یافت و افرادی که در نوبت ورود به این نهادها بودند پذیرش شدند.
وی ادامه داد: در این دولت ظرفیت های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت ایران را تحت پوشش خود دارد افزایش یافت.
محسنی بندپی گفت: یکی دیگر از موارد مورد توجه دولت تدبیر و امید، افزایش سطح درآمد حقوق بگیران حداقلی است که در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است.
وی افزود: ساخت مسکن مورد نیاز برای معلولان سرپرست خانوار و تخصیص 90 هزار میلیارد ریال برای مقابله با فقر مطلق از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.
وی ادامه داد: دولت 30 میلیون ریال را به عنوان خط شاخص حقوق در نظر گرفته است و افرادی که ماهیانه کمتر از این مبلغ دریافت می کنند در فهرست دریافت حمایت های اجتماعی و سبدهای کالایی قرار دارند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: استقبال امروز مردم از رئیس جمهوری و هیات همراه در شهرستان شاهرود نشان دهنده این است که سرمایه اجتماعی و پیوند میان دولت و ملت متقابل است و دولت برنامه های خود را صرف خدمت به مردم می کند.
در این آیین به صورت همزمان مرکز توانبخشی آفرینش شهرستان شاهرود نیز به بهره برداری رسید.
این مرکز با ظرفیت پذیرش 100 تن در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 متر در سه طبقه احداث شده است و در زمینه حرفه آموزی و مهارت افزایی برای بانوان فعالیت می کند، با احداث این مرکز برای 20 تن فرصت اشتغال ایجاد شد.
درمانگاه تامین اجتماعی مادر در شهرستان سرخه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه ساخته شده است، این درمانگاه در سال 94 کلنگ زنی شد و برای ساخت و تجهیز این درمانگاه 180 میلیارد ریال هزینه شده است.
برای ساخت این درمانگاه 150 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز هزینه شده است.
درمانگاه تامین اجتماعی سرخه جزء درمانگاه های سطح یک محسوب می شود وتعداد کارکنان آن 15 نفر است، ارایه خدمات ویزیت با حضور پزشکان عمومی، دارویی، آزمایشگاهی، تزریقات، دندانپزشکی شامل جرم گیری، کشیدن و ترمیم در 2 واحد از خدمات این درمانگاه است.
درمانگاه تامین اجتماعی سرخه در کوتاه ترین فاصله با محور اصلی تهران- مشهد در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار گرفته و زائران می توانند از خدمات این درمانگاه بهره مند شوند.
شهرستان سرخه در فاصله 22 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیات همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارند و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
7405/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.