به گزارش ایرنا، مسعود دریس روز دوشنبه در نشست خبری به منظور هم اندیشی و تبادل نظر درباره برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی سمنان در سالن فجر سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان، افزود: در بخش بزرگسال یک هزار و 146 نفر در اجلاس نماز اثر ارسال کردند که از این تعداد 426 شرکت کننده دارای مدرک دکتری، 426 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 569 نفر دارای مدرک کارشناسی و 54 نفر دارای مدرک کاردانی هستند.
وی بیان کرد: در گروه سنی دانش آموزی 231 نفر در اجلاس شرکت کردند که از این تعداد 74 نفر دانش آموز مقطع متوسطه اول و 85 نفر دانش آموز متوسطه دوم هستند.
وی با بیان این که در اجلاس سراسری نماز شیوه‌های نوین دعوت به نماز بررسی می‌شود، افزود: معرفی پدیده‌های اثرگذار در ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اقدام های ویژه در اجلاس سراسری نماز است.
دریس ابراز داشت: اقامه واقعی نماز نخستین ثمره حکومت اسلامی است و در راس هندسه نظام اسلامی اقامه نماز قرار دارد.
دریس با بیان این که توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف جامعه از اهداف برگزاری اجلاس سراسری سالانه نماز است، گفت: امسال یک هزار و 536 نفر در اجلاس سالانه نماز از سراسر کشور شرکت و آثار خود را ارائه می کنند.
وی خاطر نشان کرد: تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش معنویت و نورانیت است و مهمترین اقدام برای تحقق این راهبرد اقامه واقعی نماز است.
به گفته وی، اقامه واقعی نماز موجب کاهش استرس، اضطراب و فشارهای روحی و روانی می شود و ضروریست برای کاهش آسیب های اجتماعی افراد بیش از بیش به معنویت و اقامه واقعی نماز توجه کنند.
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اقامه نماز در صدر وظایف کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در این اجلاسیه بزرگ فرصت خوبی برای تبیین نقش و جایگاه نماز و فرهنگ آن در رفتار مدیران است.
به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز امسال با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و چهار تن از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید چهارشنبه 14 آذر به مدت یک روز و در 2 نوبت صبح و عصر در سالن امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار می شود.
7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.