در این پیام که یک نسخه از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته شده آمده است: در روزگاری که شهرهای مهم کشور به اوصاف مردمان شان شناخته می شدند، سمنان «دارالمرحمه» ایران بود و افتخار خدمتگزاری به زائران دلسوخته امام علی بن موسی الرضا (ع) را داشته است.
چاوشی با اشاره به این که بسیاری از ظرفیت های خدادادی این استان گسترده که وسعت آن از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است، مغفول و ناشناخته مانده اضافه کرده است: با عنایت به اشراف کامل دکتر روحانی به تمام مسائل استان زادگاه خویش، اینجانب حسب خیرخواهی و ادای دین به مردم شریف این استان مهم و راهبردی، نکاتی را به حضورتان تقدیم می کنم. استان سمنان از دیرباز از اختلاف های بی حاصل تاریخی رنج برد و از این رو از میان برداشتن این قسم مناقشه ها در سایه توجه ویژه به وحدت و یکپارچگی سیاسی استان، حائز اهمیت بسزایی است.
در ادامه پیام آمده است: نگاه واحد برای توسعه استان با انتصاب مسئولان جامع نگر و متعهد و در کنار آن توسعه فرهنگ همبستگی و وحدت آفرینی، ذیل عنوان تاریخی «دارالمرحمه»، که افتخار همه مردم استان از ابتدای ایوانکی تا میامی بوده است، می تواند فرهنگ همبستگی و تعلق خاطر مردمان این دیار را به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در خدمت به زائران، به عنوان معبر بیش از 15 میلیون مسافر در سال، نهادینه سازد.
پیام حاکیست: یکی از اصلی ترین محورهای توسعه استان، رشد هرچه بیشتر گردشگری و احیاء و مرمت آثار تاریخی فراوانی است که به مثابه ثروت های خاموش در استان رها شد و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. فرصت های موجود در استان می طلبد که تلاش هایی که در سال های اخیر در دولت تدبیر و امید در این خصوص آغاز شده است، با شتاب بیشتری ادامه یابد.
استاندار سابق سمنان در ادامه پیام خود به مناسبت سفر رئیس جمهوری به این استان افزوده است: صنایع دستی زیبا و اصیل استان اخیرا با استقبال مواجه شد و بازار فروش خوبی پیدا کرده است. با افتتاح فرودگاه شاهرود و سمنان اعلام آن به عنوان مرز هوایی مجاز، می توان در زمینه صادرات کالاها، صنایع دستی و حتی محصولات باغی استان گام های بلندی برای توسعه استان برداشت.
ادامه پیام حاکیست: تفویض اختیارهای لازم به مسئولان استانی در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی، در زمینه های مختلف راهگشا است، به خصوص برای بهره برداری از ذخایر نهفته در عرصه کویری استان، نظیر ایجاد شهرک ها و نیروگاه های تولید انرژی خورشیدی که قادر است به تنهایی و بدون اتکاء به سایر منابع، برق مورد نیاز کل کشور را تامین کند.
هم چنین در این پیام آمده است: اراده رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید، پس از توجه به مسائل کلان اقتصادی و معیشتی مردم، در تصویب و اجرای طرح های عمرانی باید معطوف به مواردی باشد که منجر به توسعه استان و زیرساخت ها می‌ شوند و پرداختن به موضوع های مطالبه محور و مقطعی، چندان منطقی نخواهد بود.
چاوشی افزوده است: آثار طرح های مصوب باید بتواند در توسعه و شکوفایی استان نقشی موثر و ملموس ایفا کند. تسریع در توسعه و به روز شدن خطوط ریلی استان، منجر به گسترش و تسهیل ارتباطات و در نتیجه شکوفایی قابلیت های بالقوه استان در راستای توسعه همه جانبه و هر چه بیشتر می شود.
البته در کنار آن می بایست چاره اندیشی اساسی و عاجل برای پدیده فرونشست دشت ها به خصوص در حاشیه خطوط ارتباطی در دستور کار قرار گیرد. هرچند که نرخ بیکاری در استان به واسطه وجود معادن و کارخانجات متعدد، نسبت به سایر استان ها، وضعیت مناسب تری دارد اما واقعیت این است که شمار زیادی از تحصیل کردگان استان فاقد فرصت های شغلی لازم و مناسب هستند.
هم چنین در این پیام آمده است: وجود معادن مختلف و غنی در استان، موهبتی مغتنم و ظرفیتی بسیار گسترده است اما فقدان سرمایه گذاری های زیربنایی و هدفمند موجب گردید، غالب محصولات معدنی به صورت خام از منطقه خارج گردد درحالی که با اهتمام به فرآوری ذخایر و مواد معدنی، می توان به اشتغال گسترده و پایدار و افزایش ثروت در استان دست یافت، که این محور توسعه در جهت گیری های استانی مورد تایید قرار گرفت و دستورات اکید رئیس جمهوری کارساز خواهد بود.
استاندار سابق سمنان افزوده است: وجود مناطق ویژه در استان در کنار خطوط ریلی چنانچه فارغ از مناقشه های محلی مورد توجه دولت قرار گیرد، ظرفیت های سرمایه گذاری استان را بسیار افزایش خواهد داد و علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، سبب رونق اقتصادی گسترده در سطح استان خواهد شد، مشروط بر این که دستگاه های ذیربط هماهنگی لازم را با یکدیگر برای اجرای برنامه های دولت داشته باشند.
پیام حاکیست: وجود قوانین و دستورالعمل های متعدد و گاهی متناقض، ابتکار عمل را در اتخاذ ساز و کارهای مناسب در راستای جلب سرمایه گذاران به استان، دچار مشکل کرده است و دولت می بایست یکبار برای همیشه، کمیسیونی را موظف به شناسایی و ریشه یابی موانع و رفع آن ها نماید، تا تنگ نظری ها موجب از بین رفتن فرصت های طلایی سرمایه گذاری و پیشرفت استان نگردند.
در پایان پیام آمده است: امید است سفر استانی رئیس جمهوری به زادگاهش که به طور قطع با استقبال پرشور مردم شریف و مهربان مواجه می شود، زمینه های رشد و شکوفایی همه جانبه ظرفیت های استان را فراهم سازد و تقارن ورود رئیس جمهوری محبوب با برگزاری اجلاس سراسری نماز، به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و دینی، بر غنای فرهنگی و مذهبی استان، بیش از پیش بیفزاید.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر خواهد کرد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.