به گزارش ایرنا، بیست و ششمین سفر استانی دکتر حسن روحانی در قالب کاروان تدبیر وامید به استان سمنان در سال 1395 با تعهد تکمیل 72 طرح اقتصادی و عمرانی با تصویب اعتبار 9 هزار و 624 میلیارد ریال به پایان رسید.
براساس آمار در سال های 95 و 96 چهار هزار و 558 میلیارد ریال معادل 47 درصد و برای سال 97 هم بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب سفر استانی دکتر روحانی به استان سمنان تخصیص یافت.
براساس آمار معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب این سفر اکنون بیش از 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 14 طرح هم به بهره برداری کامل رسیده است و براساس آمار، سمنان یکی از استان های شاخص از نظر پیشرفت فیزیکی طرح های مصوب عمرانی و اقتصادی سفر کاروان تدبیر و امید است و برای تکمیل 100 درصدی طرح های باقیمانده سه هزار میلیارد دیگر اعتبار نیاز است.
صاحبنظران معتقدند که مهمترین نتیجه برنامه های دولت تدبیر و امید بازگشت اعتماد آحاد جامعه برای افزایش فعالیت اقتصادی و اجتماعی برای توسعه روزافزون در کشور است.
زیرساخت لازم برای افزایش رونق اقتصادی با درایت دولت تدبیر وامید در کشور ایجاد شد و اگر برنامه های منظم اقتصادی دکتر روحانی نبود بخش قابل توجهی از اقتصاد استان استان در بخش صنعت غیر فعال می شد.
بررسی گوشه ای از اقدامات دولت تدبیر و امید و پیگیری مصوبات سفر استانی دکتر روحانی در سال 1395 به استان سمنان حس خودباوری و میهن دوستی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را دوچندان می کند و با تامل در این گزارش، می توان دیدگاه منتقدان دولت تدبیر و امید را تغییر داد.

**سمنان استان پیشرو در اجرای مصوبات سفر دکتر روحانی
سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری سمنان گفت: سمنان با تکمیل 11 طرح مهم اقتصادی و عمرانی از مصوبات سفر کاروان تدبیر وامید از این حیث از استان های پیشرو کشور است.
قدرت الله ابک افزود: پیشرفت فیزیکی 98 درصد راه اصلی گرمسار- چنداب با اعتبار 33 میلیارد و 446 میلیون ریال از خدمات ارزنده این دولت به مردم استان سمنان است.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهم سطح مومن آباد با حضور عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با اعتبار 77 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه، اکنون سالن ورزشی شهید باهنر گرمسار بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای اجرای این طرح سه میلیارد ریال هزینه شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: اکنون سالن همایش های فرهنگی، علمی و آموزشی دانشگاه دامغان 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 20 میلیارد ریال برای این طرح اعتبار هزینه شد.
ابک اضافه کرد: بهره برداری از استادیوم 15 هزار نفری سمنان و رفع مشکلات زیرساختی از اقدامات موثر دولت تدبیر وامید در مرکز سمنان است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: بهره برداری از تکمیل تقاطع هم سطح درجزین، گام اول ورزشگاه پنج هزار نفری گرمسار، سالن ورزشی باستانی شاهرود، سالن ورزشی نام نیک میامی، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران سمنان، پرداخت کمک هزینه برای دانشکده پیراپزشکی سرخه و مجتمع آموزشی و فرهنگی دانشگاه در سمنان، تکمیل بند خاکی و شبکه آبیاری و زهکشی، تکمیل و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان و ایجاد مرکز خدمات فناوری کسب و کار شهرک صنعتی سمنان از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده مصوب سفر کاروان تدبیرو امید به استان سمنان است.

** اشتغالزایی برای چهارهزار نفر در بخش کشاورزی سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از مصوبات سفر دکتر روحانی بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی واحد تولیدی و اصلاح الگو کشت در استان سمنان تخصیص یافت.
سید حسن میرعماد با بیان اینکه دستاوردهای دولت تدبیر وامید در بخش کشاورزی ماندگار است، افزود: تاکنون با پرداخت این تسهیلات برای چهار هزار نفر اشتغالزایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات سفر دکتر روحانی 700 واحد تولیدی در بخش کشاورزی تسهیلات دریافت کردند و در سالهای آینده جهش قابل توجهی برای افزایش اشتغال در استان شاهد خواهیم بود.
میرعماد ادامه داد: در دولت دکتر روحانی بیش از یکهزار تراکتور و کمباین برای توسعه ناوگان کشاورزی استان خریداری شد و تولید گوشت قرمز از 29 هزار تن در سال 92 به 34 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: تولید گندم در استان از 90 هزار تن در سال 92 با وجود کاهش اراضی کشاورزی در سال زراعی 96-97 به 110 هزار تن افزایش یافته است.

** تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های باقیمانده
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: براساس برآوردهای انجام شده، بیش از سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های اقتصادی و عمرانی مصوب سفر کاروان تدبیر وامید به استان سمنان نیاز است.
نادر مالکی افزود: نوسان قیمت ارز در افزایش قیمت مصالح و تجهیزات برای تکمیل طرح ها تاثیرگذار بوده است اما در آینده نزدیک اعتبار کافی برای تحقق وعده های دکتر روحانی تخصیص می یابد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی تقاطع غیر هم سطح ورودی شرقی گرمسار، راه اصلی گرمسار- چنداب، راه اصلی گرمسار- سیمین دشت-گرمسار، بهسازی راه اصلی ایوانکی- کیلان- آبسرد، اصلاح مسیر و اتمام راه آرادان- سمنان، راه اصلی دامغان- سمنان از جمله طرح های نیمه تمام مصوبات سفر دکتر روحانی به استان سمنان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، مجوز تعریض جاده عباس آباد- کاهک، بهسازی محور دامغان- معلمان به طول 120 کیلومتر ، تکمیل کنار گذر جنوبی دامغان، راه شاهرود به آزاد شهر و احداث تقاطع غیرهمسطح مجن و راه بیارجمند- چاه جم را از دیگر طرح های نیمه تمم مصوبات سفر دکتر روحانی به استان سمنان برشمرد.
وی ادامه داد: تکمیل بهسازی سمنان- شهمیرزاد، تکمیل تقاطع غیرهم سطح درجزین، بهسازی راه اصلی سمنان- فیروزکوه، مجتمع فرهنگی و هنری سمنان، احداث ندامتگاه 100 نفره دامغان و احداث ندامتگاه 300 نفره سمنان نیازمند اعتبار است.
مالکی ادامه داد: اجرای طرح های مقابله با بیابازایی، عملیات آبخیزداری، توسعه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود، کمک به دانشگاه گرمسار بابت تکمیل سلف سرویس و ساختمان آموزشی، کمک های فنی و اعتباری برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار و انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و میامی و روستاهای اطراف نیازمند اعتبار است.
وی گفت: تکمیل شبکه فاضلاب روستاهای دارای اولویت مانند کلاته رودبار، تکمیل چهار مجتمع آبرسانس روستایی، ایجاد فاضلاب شهر دامغان، آبرسانی به شاهرود از چشمه قطری، کمک به تاسیسات فاضلاب شهری، کمک به احداث 10 مخزن به حجم پنج هزار و 200 متر مکعب به منظور تامین آب آشامیدنی شهرهای استان، تکمیل و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی سمنان، کمک به طرح های عمرانی شهری ایوانکی، کمک به طرح های عمران شهر سرخه و ایجاد بوستان های طبیعت گردی در شهرهای منتخب استان است از دیگر طرح های نیمه تمام سفر دکتر روحانی به استان سمنان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: این طرح به طور متوسط بیش از 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دولت دکتر روحانی برای اجرا کامل این طرح های مهم اقتصادی در استان سمنان مصمم است.

**دستاورد ماندگار دولت در بخش صنعت سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال گذشته با حضور دکتر روحانی در مرکز استان سمنان واحد صنعتی خودرو سازی فردا با اشتغالزایی برای بیش از 300 نفر به بهره برداری رسید.
بهروز اسودی با بیان اینکه صدور پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن در استان سمنان در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است، گفت: در سه سال گذشته بیش از 30 هزار و 500 شغل در بخش صنعت سمنان ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال 92 بیش از 30 درصد از مجموع 2 هزار و 20 واحد صنعتی استان سمنان غیرفعال بود که با درایت دولت تدبیر و امید و ارائه تسهیلات رونق تولید تمامی این واحدها به چرخه تولید برگشتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: با اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید اکنون هیچ یک از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان مشکل کمبود نقدینگی ندارد و دولت برای دیگر مشکلات واحدهای صنعتی سمنان در تلاش است.

** تعبیر رویای پرواز با تدبیر دولت دوازدهم در سمنان
مدیر فرودگاه سمنان گفت: طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170 میلیارد ریال اعتبار دولتی با حضور دکتر حسن روحانی در سال 1396 به بهره برداری رسید.
حسین شجاعی ادامه داد: باند پروازی این فرودگاه در طول و عرض 2 هزار و 800 متر در 45 متر ساخته شده است و 2 شانه 7.5 متری نیز در این طرح ارزشمند استانی نصب شده است.
وی اضافه کرد: 2 استرپاپ 45 متری ، تاکسی‌وِی و آپرون متر در 140هزار متر مربع در بهره برداری از طرح بهسازی عوامل پروازی فرودگاه سمنان عملیاتی شده است.
سرپرست هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان گفت: اولین پرواز از فرودگاه سمنان با هوایپما آی تی آر با 60 نفر در روز پنجشنبه 24 آبان به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شد.
ابک افزود: 40 نفر از مسافران این هواپیما خانواده معظم شهدا و 20 نفر دیگر از موثرین نقاط مختلف استان سمنان بودند.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به خوبی وظایف خود را در بحث توسعه زیرساخت ها فرودگاه سمنان انجام داده است و ادامه حیات این فرودگاه به تضمین مسافر و کالا از سوی نهادهای مختلف مردم نهاد و صنایع برمی گردد.
فرماندار سمنان گفت: اعطای مجوز مرزهوایی در کنار راه اندازی فرودگاه سمنان در دست پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک این مجوز مهم برای فرودگاه مرکز استان صادر شود.
سید عباس دانایی خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه سمنان آرزوی دیرینه مردم سمنان و شهرستان های همجوار بود و به یقین در آینده نزدیک مردم استقبال خوبی از این ناوگان برای مسافرت به نقاط مختلف کشور خواهند داشت.
فرماندار سمنان تصریح کرد: مسافرت با ناوگان هوایی یکی از امن ترین و آسان ترین مسافرت ها است و پیش بینی می شود اقشار مردم استقبال خوبی راه اندازی فرودگاه سمنان داشته باشند.
دانایی گفت: با استقبال مردم از پروازهای هوایی از فرودگاه سمنان، پروازها به صورت مستمر انجام می شود.
به باورکارشناسان، اگر به آمار تعداد واحدهای غیرفعال استان سمنان قبل از دولت تدبیر وامید بنگریم در می یابیم که اگر برنامه و راهبردهای دکتر روحانی نبود، شاید مشکلات جدی برای چرخه تولیدی در این استان زرخیز پیش می آمد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
گزارش: محمدرضا یوسف نژاد
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.