محمود زحمتکش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان دامغان دارای 2 هزار و 650 معلول است که 145 نفر از آنها از خدمات مراکز روزانه و شبانه روزی این شهرستان استفاده می کنند.
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان تصریح کرد: معلولیت این افراد به پنج دسته جسمی حرکتی، شنوایی، اعصاب و روان، بینایی و گفتار و زبان تقسیم می شود و هم اکنون در شهرستان دامغان انجمن معلولان بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: این انجمن ها با هدف برنامه ریزی های فرهنگی و ورزشی برای معلولان و انجام مطالبات معلولان با سایر سازمان ها، پیگیری مسائل و مشکلات معلولان در سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.
زحمتکش گفت: معاونت توانبخشی بهزیستی با تمام امکانات و توانایی های خود در جهت توانمندسازی افراد معلول اقدامات لازم را انجام می دهد.
وی به اقدامات لازم در طرح پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و افزود: طرح پیشگیری از معلولیت در پایه های 10 و 11 مدارس متوسطه دوره دوم و همچنین در مساجد و پایگاه های بسیج به صورت محله محور در حال انجام است .
به گفته زحمتکش، 40 درصد مبلمان شهری دامغان برای معلولان مناسب سازی شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان دامغان گفت: به مناسبت هفته معلولان، مسابقات شطرنج نابینایان و کم بینایان استان سمنان برگزار شد که از دامغان روشندلان محسن رضوی پور و احسان رضوی پور به ترتیب مقام دوم و سوم را در این مسابقات کسب کردند.
استان سمنان بیش از 12 هزار معلول دارد.
12 آذرماه(3 دسامبر) از سوی سازمان ملل، روز جهانی معلولان معرفی شده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.