مهدی صالحی عصر شنبه، در آستانه 12 آذرماه روز جهانی معلولان، به ایرنا گفت: بی تردید مسائل بهداشتی و درمانی معلولان بر میزان برخورداری آنان از سلامتی و کاهش عوارض ثانویه معلولیت تاثیری محسوس دارد.
وی با اشاره به تجهیز یکی از اتاق های عمل بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان برای ارایه خدمات به معلولان، ادامه داد: هدف از تجهیز اتاق عمل در این بیمارستان، ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی به معلولان است.
وی افزود: این مرکز مجهز به دستگاه های دندانپزشکی ویژه معلولان است که می توانند به معلولان ذهنی و جسمی خدمات درمان و دندان ارائه بدهند.
صالحی ادامه داد: نیاز به شرایط ویژه به منظور ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان معلولان سبب توجه ویژه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به این موضوع شد و از این رو اتاق عمل ویژه برای این افراد در بیمارستان امیرالمومنین سمنان تجهیز شد.
صالحی گفت: معلولانی که نیاز به جراحی دندانپزشکی دارند، توسط پزشکان متخصص در این مرکز جراحی می شوند و مورد حمایت و پرستاری بعد و قبل از جراحی قرار می گیرند.
رئیس دانشکده داندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه ارائه خدمات دندانپزشکی در سایر استان ها توسط دانشجویان مقطع دکتری تخصصی انجام می گیرد، تاکید کرد: ارایه خدمات به معلولان در این مرکز بر خلاف سایر استان ها توسط متخصصان دندانپزشکی انجام می شود.
در سال 1992میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد 3دسامبر(12آذرماه) را روز جهانی معلولان معرفی کرد.
در تقویم رسمی ایران علاوه بر این روز، سالروز تولد حضرت اباالفضل العباس(س) به عنوان روز جانباز، هشتم مهرماه به عنوان روزجهانی ناشنوایان و 23 مهر ماه روز جهانی نابینایان ثبت شده است.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.