به گزارش ایرنا، سعید رستگار روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طراحی و ساخت گرمکن کاتالیستی در ایستگاه های تقلیل فشار درون شهری با کمک واحدهای مختلف و شرکت دانش بنیان «به فراوران نوین آریا سرمد» انجام شده است.
وی، ایمنی بالا به واسطه کاهش دمای احتراق و حذف شعله، کاهش میزان مصرف انرژی به دلیل بازدهی بالای گرمکن، کاهش آلایندگی، توسعه پایدار و تداوم گازرسانی به هموطنان را از مزایای استفاده از فناوری گرمکن های کاتالیستی عنوان کرد.
رستگار ادامه داد: آبگرمکن های کاتالیستی در قالب طرح پژوهشی به منظور گرمایش تجهیزات در ایستگاه های تقلیل فشار درون شهری برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در فصل های سرد سال ساخته شده است.
وی اظهار داشت: استفاده از تابش مادون قرمزایجاد شده در گرمکن های تابشی کاتالیستی می‌تواند در موارد مختلف برای ایجاد گرمایش موضعی استفاده شود، به دلیل انتقال گرما با روش تابش مادون قرمز، گرمکن های تابشی کاتالیستی، امکان کاربرد در سخت‌ترین شرایط را دارد و مطابق با قوانین زیست محیطی است.
رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان سمنان افزود: این دستگاه در صنعت گاز به دلیل به کارگیری سامانه های نوین با فناوری های جدید، نقش مهمی در کاهش میزان مصرف انرژی در کنار کاهش آلاینده های زیست‌محیطی دارد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 100 درصد خانوارهای شهری و 84 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.