نظام کارمند محور راهبرد اشتباه و عامل اصلی رفع نشدن مشکلات بیکاری است و استفاده از ظرفیت خیران در بخش کارآفرینی گامی برای اشتغالزایی و رفع بیکاری است.
روزانه تعدادی از مشاغل و رسته های صنفی به دلیل نبود بازار فروش، نداشتن دانش کافی، کمبود سرمایه از چرخه حذف می شوند و چنان زمین گیر می شوند که گویی از ابتدا وجود نداشته اند و اینجاست که خیران نقش کمک کننده در پایداری مشاغل دارند.
ایجاد جنبش اشتغالزایی با کمک کارآفرینان مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و ضروریست در شرایط فعلی به کارآفرینان به عنوان ستون جامعه بیش از بیش توجه شود.
در کشور چهار میلیون بیکار وجود دارد که یک سوم از این بیکاران نیازمند و خواهان کار حتی با شرایط سخت هستند اما موفق به پیدا کردن شغل نمی شوند.
ضروریست فرهنگ وقف و ظرفیت خیریه در حوزه سرمایه گذاری به منظور اشتغال و رونق تولید در جامعه ترویج یابد چرا که با ایجاد اشتغال بر محور دانش و پشتوانه مالی می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی، دزدی و بزهکاری ناشی از فقر مالی جلوگیری کرد.
به گفته کارشناسان، تدوین سند راهبردی از ظرفیت های استان و در نظر گرفتن راهبردهای تشویقی تیری با 2 نشان است چرا که هم زمینه جذب سرمایه گذار و کارآفرینان خیر را فراهم می کند و هم سرپرست خانواده ای را در بهبود معیشت کمک می کند.
استان سمنان دارای ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف اقتصادی مانند گردشگری، صنعت و معدن است که استفاده از این ظرفیت ها با کمک خیران اقتصادی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد.
به گفته کارشناسان در استان سمنان برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت وقف و خیران سرمایه گذار به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال اقداماتی انجام شده است.
در زمان حاضر با اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری در موقوفات 30 هزار نفر روز در این استان اشتغال ایجاد شده که آمار گواه بر این گفته است که استفاده از ظرفیت خیران راهکار حل مشکل بیکاری است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.