به گزارش ایرنا، در این میزگرد همایون جورابلو سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان، سیامک کارگران رئیس هیت مدیره اتحادیه صنایع دستی و علی اکبر جعفری هنرمند جاجیم و گلیم بافی حضور داشتند.
حاضران در این نشست بر توجه و تامین بازار فروش برای محصولات صنایع دستی تاکید کردند و جایگاه فعلی صنایع دستی در کشور را ضعیف ارزیابی کردند.
در این میزگرد حاضران، از صنایع دستی به عنوان صنعت ارز آور یاد کردند که به دلیل وجود تمام مواد اولیه در کشور تحریم ها بر روی آن اثر ندارد و می تواند کمک کننده به دولت در رونق اقتصادی و مردم در بهبود معیشت باشد.
سمنان دارای بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی است و این هنرمندان در 52 رشته صنایع دستی فعالیت دارند.
به گفته کارشناسان، نوآوری در تولیدات صنایع دستی، بسته بندی مناسب و جذاب و کاربردی کردن آن متناسب با نیاز جامعه از راهکار جلب توجه مردم به این صنعت است و رفع دغدغه هنرمندان در تامین بازار فروش زمینه ساز نوآوری در تولید است.
کارشناسان، حفظ اصالت هنر و تولید محصولات با کیفیت، رفع مشکلات بیمه ای هنرمندان، معافیت پرداخت مالیات در بخش صنایع دستی به منظور تعدیل قیمت محصولات صنایع دستی را از راهکارهای رونق صنایع دستی عنوان کردند.
به باور کارشناسان تنوع محصولات صنایع دستی در کشور به قدری زیاد است که چین با جمعیت یک میلیاردی چنین تنوعی ندارد اما اکنون به دلیل بی توجهی بسیاری از رشته های صنایع دستی منسوخ شده است و به دلیل فقدان تضمین درآمد و تامین مالی دیگر افراد علاقه ای به فراگیری این هنرها ندارند.
مشروح این میزگرد روز یکشنبه هجدم آذر جاری در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان منتشر می شود.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.