به گزارش ایرنا ، لطف الله رضایی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با همکاری بانک عامل به متقاضیان واجد شرایط برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس تسهیلات اعطا می کند.
وی افزود: این تسهیلات بر اساس قرارداد فروش و همکاری متقاضیان با پشتیبان در قالب کشاورزی قراردادی ارائه می‌شود، این تسهیلات به متقاضیانی که با تشکل‌های بازارمحور همکاری داشته و قرارداد دارند بر اساس تأیید سازمان اعطا می‌شود.
وی یادآور شد: این تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه ای در مساحت های کمتر از 300 متر مربع تخصیص پیدا می کند.
به گفته وی، سالانه 87 میلیون متر مکعب آب به ازای یک هزار هکتار سازه گلخانه ای در بخش کشاورزی این استان صرفه جویی می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس به منظور مدیریت منابع آبی در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و این طرح به جد پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به ادامه خشکسالی ها، فرسایش بالای خاک و بحران کم آبی در کشور، گسترش واحدهای گلخانه ای در استان های مختلف از جمله راهکارهای موثر نجات بخش کشاورزی برای گذر از این چالش مهم به شمار می رود.
در استان سمنان 960 هزار مترمربع گلخانه با تولید سالانه حدود 19 هزار تن محصول وجود دارد، بر اساس برنامه ششم توسعه در سمنان سالانه هفت هکتار و در دوره پنج ساله باید 35 هکتار طرح کشت گلخانه ای اجرا شود.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.