به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی یازدهمین سوگواره ملی و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به استقبال علاقه مندان، تمدید دو هفته ای مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه بین المللی تصویب شد.
میثم قدس پور بیان کرد: به دنبال تماس های مکرر و درخواست های فراوان عکاسان، فیلم سازان و تولیدکنندگان محتوا، مبنی بر تمدید مهلت شرکت در مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال «مهر محرم»، دبیرخانه مسابقه این تصمیم را اتخاذ کرد.
وی ادامه داد: این مسابقه یازدهمین سال به صورت ملی و چهارمین سال است که به صورت بین المللی برگزار می شود.
وی بخش های هنرهای دیجیتال مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم را شامل فیلم کوتاه سه دقیقه ای و عکس معرفی کرد و گفت: بخش رسانه های برخط نیز شامل وب سایت ها و شبکه های اجتماعی است.
دبیر اجرایی یازدهمین سوگواره ملی و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم با اشاره به اینکه بخش نرم افزار نیز یکی دیگر از بخش های این مسابقه بین المللی است، بیان کرد: این بخش شامل نرم افزارهای هوشمند و همراه، چند رسانه ای و بازی ها است.
قدس پور با اشاره به اینکه شرکت کنندگان قبل از ارسال آثار خود به طور موکد نسبت به مطالعه فراخوان هر بخش اقدام کنند، گفت: فراخوان یازدهمین دوره سوگواره ملی و چهارمین دوره مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم همزمان با آغاز محرم و با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در جامعه منتشر شد.
وی، هدف از برگزاری این سوگواره را رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های مشتاقان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر عاشورایی، همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی دیجیتال به ویژه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه و گسترش و ترویج فرهنگ نورانی قرآن و نماز به ویژه نماز پرصلابت ظهر عاشورا عنوان کرد.
قدس پور بیان کرد: موضوعات یازدهمین دوره این سوگواره شامل مراسم و آئین های عزاداری محرم در ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، مودت و برادری در فرهنگ حسینی با تأسی از سیره حضرت عباس بن علی (ع)، نمادها و اشارت های عاشورایی، نماز ظهر عاشورا، شیرخوارگان حسینی، خادمان حسینی و راهپیمایی اربعین حسینی و زوایای پیدا و پنهان رسانه ای از این سفر زیارتی عظیم است.
وی ادامه داد: دوستداران شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را از طریق ثبت نام در سایت www.MehreMoharram.ir و بارگذاری محتوا به صورت برخط از هر نقطه جهان بر روی سایت سه زبانه مهرمحرم ارسال کنند و آخرین مهلت ارسال آثار ٣٠ آبان ماه ١٣٩٧ اعلام شده است.
دبیر اجرایی یازدهمین سوگواره ملی و چهارمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهر محرم بیان کرد: آیین افتتاحیه و اختتامیه سوگواره همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان با حضور برگزیدگان و مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.
این سوگواره با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در جامعه از سال ١٣٨٧ در سمنان و با حمایت موسسه موج فرهنگ و به همت موسسه مهر محرم با عنوان سوگواره ملی عکس ملی در استان سمنان و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان آغاز به کار کرد.
از سال ١٣٩٣ با مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اضافه شدن بخش های فیلم کوتاه و رسانه های دیجیتال، این سوگواره به سطح بین المللی ارتقاء یافت و در حال حاضر یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است.
در دوره دهم این سوگواره حدود ١٠ هزار اثر در بخش های ملی از ٣١ استان کشور و در بخش بین المللی از ١٥ کشورهای افغانستان، هندوستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، آلمان، فنلاند، انگلستان، کویت، نیجریه، سوریه، لبنان، عراق و جمهوری اسلامی ایران به دبیرخانه سوگواره ارسال شده که شامل هشت هزار ٤٠٠ عکس، ١٠٠ فیلم کوتاه و یک هزار و ٥٠٠ مورد رسانه های دیجیتال است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.