به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، از دانشگاه ها و کارشناسان خواست دیدگاه های خود را نسبت به این سند پیش از تصویب در استان ارائه دهند.
وی افزود: نخستین گام در تعامل با دانشگاه ها، استفاده از ظرفیت آنان برای تدوین طرح آمایش شهرستان بود چرا که هر حرکت توسعه ای اگر پشتوانه علمی داشته باشد، به موفقیت دست پیدا می کند.
وی با بیان اینکه مطالعات معدنی شهرستان در طول 40 سال گذشته مغفول مانده، ابراز داشت: یکی از زیرساخت های توسعه شهرستان در بخش علمی و دانشگاهی بوده و از توجه گذشتگان به این امر حکایت دارد.
این نماینده مجلس دستیابی به دانشگاه های کارآفرین را یکی از نیازهای کشور برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه کمی دیر به این نقطه رسیدیم .
حسینی شاهرودی به کناره گیری استاندار پیشین سمنان به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اشاره داشت و ضمن تقدیر از وی، یادآور شد: حضور در شاهرود و تشکیل نخستین نشست شورای برنامه ریزی در شهرستان، ایجاد کمیته های تخصصی فنی نتیجه های نظری خوبی داشت اما شاید فرصت نشد که این نتیجه ها عملیاتی شود. البته فضای موجود در استان اجازه نداد ایشان نسبت به شرق استان و ظرفیت های آن شناخت کلی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مدیران شهرستانی در بیشتر نشست های تصمیم گیرانه حضور ندارند، افزود: ما نتوانستیم در توسعه متوازن سهم مدیریتی در استان را به خود اختصاص دهیم که اگر اینگونه بود اکنون شرایط بهتری داشتیم.
نماینده ی مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین تفویض اختیار به فرماندار شاهرود را یکی از مهمترین خواسته های مدیریت این شهرستان دانست و گفت: آقای چاووشی در آخرین روز حضور خود اعلام کرد تمام اختیارات کمیته های زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان به فرماندار شاهرود به عنوان معاون استاندار واگذار می شود.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه مدیران شهرستان باید از این فرصت و اختیارات فرماندار در حوزه اقتصادی بهره ببرند، تأکید کرد: دیگر گله نکنید که اختیار ندارید ، خودتان درموارد لازم تصمیم گیری کنید ؛ مدیری که جرات و جسارت برای امضای یک مصوبه را نداشته باشد، انقلابی و جهادی نیست.
وی در ادامه به سفر رییس جمهوری به شرق استان نیز اشاره کرد و گفت: درخواست مردم برای دیدار با ایشان را مکتوب برای ایشان فرستاده و چندین بار نیز شفاهی تقاضا را تکرار کردم که مورد اجابت واقع شد.
حسینی شاهرودی تأکید کرد: استقبال از ایشان نه استقبال از یک شخص یا فرزند استان و نه حتی یک تفکر جناحی و سیاسی بلکه استقبال از شخص نخست اجرایی کشور است.
وی با بیان اینکه باید حضور رییس جمهوری در یک منطقه را بعنوان نمادی از نظام اسلامی پاس بداریم، تصریح کرد: اکنون که دشمن نتوانسته در داخل ایران حضور نظامی داشته باشد چشمش به این است که از راه فشار اقتصادی به مردم، آن ها را در تقابل با نظام قرار دهد که باز هم با هوشیاری این توطئه خنثی می شود.
حسینی شاهرودی ادامه داد: رأی پایین مردم شاهرود در انتخابات به آقای روحانی سبب شد تا رأی کلی ایشان در زادگاه خود کم شود و این اثر سوء تبلیغاتی داشت که ناشی از بی درایتی مسوولان سیاسی استان بود که نتوانستند ساز و کار مناسب را برای حضور همه اقشار در انتخابات داشته باشند اما اکنون مردم شاهرود با حضور پرشور خود این امر را جبران کرده و در راه اقتدار نظام جمهوری اسلامی گام برمی دارند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.