حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به استقبال شرکت کنندگان، زمان ارسال آثار به بخش پوستر جشنواره قرآن و عترت استان از جشنواره از 27 آبان به مدت یک ماه تمدید شد.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از٣٠ اثر به بخش پوستر جشنواره قرآن و عترت ارسال شده است، جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در دی ماه امسال برگزار می شود.
فضیلت، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را ایجاد یک جریان هنری با محتوای مسایل قرآنی، دینی و معنایی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره به منظور گسترش همه جانبه محتوای قرآنی در جامعه است.
وی اضافه کرد: در این راستا باید توجه ویژه هنرمندان را به این نکته جلب کرد که محتوای قرآن کریم این ظرفیت را دارد که در قالب هایی غیر از قالب های معمول بتواند خود را نشر و گسترش دهد.
وی تاکید کرد: این امر به همت هنرمندان به ویژه هنرمندان گرافیست، تصویرسازان و فعالان رشته پوستر میسر می شود تا قرآن به فراخور نیاز امروز انسان در قالب های مختلف شنیده، دیده و خوانده شود.
فضیلت از دیگر اهداف برگزاری جشنواره قرآن و عترت را استفاده از ظرفیت های هنرمندان حرفه ای در پرداختن به مفاهیم قرآنی، نشر و گسترش مفاهیم و آموزه های قرآن کریم با بهره گیری از قالب های تولید اثر هنری در رشته پوستر و انتخاب بهترین پوستر جهت بهره برداری در تبلیغات هفته های قرآن و عترت بیان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: داستان ‌های قرآنی و عترتی (اقتباس از آیات قرآن)، زندگی و سیره پیامبر(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌ های قرآنی، تمثیل ‌های قرآنی و عترتی و سوره ‌ها و آیات قرآن کریم از موضوع های جشنواره قرآن و عترت است.
وی، اهداف کمی این جشنواره را سوق دادن هنرمندان به سمت و سوی خلق آثار ارزشی و دینی، ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان قرآنی در رشته گرافیک و حمایت از هنرمندان گرافیست به منظور تولید آثار هنری مرتبط با آیات قرآن کریم عنوان کرد.
فضیلت گفت: برای تمامی هنرمندانی که آثارشان به این رویداد فرهنگی وهنری راه‌ یابد٬ گواهی شرکت به صورت دیجیتال ارسال خواهد شد.
دبیر خانه جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در شهرستان مهدیشهر، ابتدای خیابان شهید بهشتی، روبروی مسجد جامع، موسسه فرهنگی هنری باران شهمیرزاد است.
علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به نشانی اینترنتی www.baran-aci.ir مراجعه کنند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.