به گزارش ایرنا، سید جواد رضوی روز چهارشنبه در دومین همایش زکات استان سمنان در سالن همایش جهاد کشاورزی این شهر، افزود: در هشت ماه 97 زکات جمع ‌آوری شده در استان 95 میلیارد ریال شد.
وی با اشاره به اینکه تعهد زکات امسال در استان سمنان 95 میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: با 95 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده، 100 درصد تعهد کمیته امداد استان سمنان برای زکات امسال در هشت ماه محقق شد.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به محل هزینه کرد زکات در این استان، بیان کرد: 83 درصد از مجموع زکات سهم فقرا و 17 درصد صرف ساخت و بهسازی طرح های عمومی شد.
به گفته وی، 40 جهیزیه، 143 کمک‌ هزینه درمانی از محل زکات جمع‌آوری‌ شده در هشت ماه 97 به مددجویان و نیازمندان استان سمنان اختصاص‌ یافت و 30 واحد مسکونی مددجویان مقاوم ‌سازی و 10 واحد ساخته شد.
رضوی به ارائه 310 کمک‌ هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون هفت هزار و 582 کمک‌ هزینه ‌معیشتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان نیز پرداخت ‌شد.
وی با اشاره به همکاری کمیته امداد با سازمان تبلیغات اسلامی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: از این طریق از ابتدای سال 97 تاکنون با کمک 90 روحانی مبلغ یکهزار و 188 جلسه با موضوع زکات در سراسر استان سمنان برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از 325 روستای استان در 186 روستا جلسه شورای زکات تشکیل ‌شد، افزود: امسال رسانه های استان نیز در ترویج فرهنگ پرداخت زکات همکاری مطلوبی داشتند و می توان گفت این فریضه به عنوان سنتی حسنه به خوبی در استان نهادینه شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای زکات کشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، از برترین‌های زکات در استان تجلیل شد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.