اصغر نورالله زاده در حاشیه سفر به شاهرود و شرکت در کارگاه توانمندسازی مدیران اقامتگاه های بوم گردی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه حدود 10 درصد از این طرح ها در حوزه گردشگری و بوم گردی است، افزود: تاکنون در سطح کشور حدود 33 هزار طرح مورد بررسی قرار گرفته که 17 هزار مورد در حوزه روستایی با اعتبار 11 هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
وی پرداختن به بخش گردشگری را یکی از اولویت های صندوق کارآفرینی امید دانست و تصریح کرد: این صندوق یکی از موسسات عاملی بود که در این حوزه متمرکز شده و طرح های معرفی شده را مورد حمایت قرار داده است چرا که معتقدیم گردشگری می تواند در مناطق کم برخوردار به کسب و کار رونق داده و پایداری جمعیتی ایجاد کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به معرفی 212 طرح به این صندوق در سطح استان سمنان، ابراز داشت: تاکنون 24 طرح با اعتبار 630 میلیارد ریال به تصویب رسیده و از این تعداد47 مورد به مبلغ حدود 100 میلیارد ریال پرداخت شده است.
نورالله زاده با بیان اینکه تا پایان سال 200 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: حدود 50 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که تا روزهای بعد پرداخت می شود.
وی همچنین به ظرفیت های ویژه شهرستان شاهرود برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: از یک سو باید بتوان از این مزیت ها برای راه اندازی کسب و کار بهره برد و از سوی دیگر باید چنین ظرفیت هایی توسط رسانه ها به مردم معرفی شود.
در این کارگاه تعدادی از صاحبان بومگردی های شاهرود به بیان مشکلات خود پرداختند.
در استان سمنان 60 مکان بومگردی وجود دارد که بنابه گفته مدیرکل صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان در سفر آینده هیات دولت پنج مکان دیگر بهره برداری شده و تا پایان سال هم به 100 مکان افزایش می یابد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.