به گزارش ایرنا، در این میزگرد سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان، محمد اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و محسن لشکری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان حضور داشتند.
در این میزگرد، حاضران با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد سوانح رانندگی در جاده های استان سمنان از نوع واژگونی است، به بررسی علت رخداد، ویژگی های محورهای ارتباطی استان و لزوم اتخاذ راهکارهای متناسب با آن پرداختند.
حاضران در این نشست بر کاهش حوادث رانندگی با ترویج فرهنگ سازی برای رانندگان، اصلاح جاده ها، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌ خیز، افزایش مجتمع ‌های خدماتی بین ‌راهی، افزایش نظارت و کنترل هوشمند در جاده ها و امداد رسانی به موقع به حادثه‌ دیدگان تاکید کردند.
در استان سمنان هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که 600 کیلومتر از مسیر حدود یکهزار کیلومتری تهران- مشهد را نیز شامل می‌شود که سالانه دستکم 20 میلیون مسافر از این محورها تردد می کنند.
خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان به منظور بررسی جامع موضوع راهکارهای کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان سمنان نماینده ای از اداره کل راه و ترابری استان سمنان را نیز دعوت کرده بود که باوجود پیگیری های انجام شده، نماینده این اداره کل در این نشست حضور پیدا نکرد.
مشروح این میزگرد روز دوشنبه پنجم آذر 1397 در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان منتشر می شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.