به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد، بیان کرد: هفته وحدت مزین به نام پیامبر عطوفت و مهربانی است که باید الگوی رفتاری برای همه مسلمانان باشد.
وی ادامه داد: این هفته زمان مناسبی است تا اتحاد و همدلی میان شهروندان به منظور رشد و تعالی استان تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: وجه تمایز انسان با موجودات دیگر جهان آفرینش، تمایل به تعالی و رسیدن به رشد و بالندگی است که این امر نیاز به ابزار هایی دارد.
ناجی ادامه داد: کتاب بهترین وسیله و ابزار رسیدن انسان به کمال است و انتقال میراث تجربه های تاریخی از نسلی به نسل دیگر توسط کتاب انجام می شود.
وی ادامه داد: کتاب و کلیه مکتوبات به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بشناسد که این امر منشاء رشد جوامع انسانی است.
وی با اشاره به اهمیت قلم در اسلام و قرآن گفت: خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه نوشته می شود قسم یاد می کند که خود بیانگر جایگاه قلم و نوشتن است.
ناجی اضافه کرد: همه باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم تا مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه جایگاه واقعی خود را به دست آورد.
در آیین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار از هفت دستگاه اجرایی یاور کتاب، 9 کتابدار و 10 کتابخوان برتر در رده سنی کودک، نوجوان و جوان استان سمنان تجلیل شد.
24 تا اول آذرماه هفته کتاب، کتابداری و کتابخوان است.
همچنین 12 تا 17 ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی به نام هفته وحدت شناخته می شود.
به اعتقاد اکثریت اهل سنت 12 ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است.
7408/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.