به گزارش ایرنا ، اصغر نورالله زاده چهارشنبه درکارگاه آموزشی توانمند سازی مدیران اقامتگاه های شهرستان شاهرود در مجموعه بومگردی باغ گیلاس روستای نکارمن ،افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید توجه به بومگردی ، صنعت گردشگری و خدمات این بخش افزایش یافت.
وی ادامه داد: صاحبان بومگردی باید شرایط مناسب برای راحتی گردشگران را فراهم کنند تا گردشگران لذت سفر را احساس کنند.
نورالله زاده تبلیغات را یکی از راه های شناساندن بومگردی ها اعلام کرد و گفت : براساس تحقیقات انجام شده ، تبلیغات سمعی و بصری در ایران راهگشا نیست، بلکه تبلیغات سینه به سینه جواب می دهد.
وی گفت: پذیرایی با غذاهای محلی ، برخورد بسیار خوب و نیز اجرای آیین های محلی برای گردشگران جذابیت بیشتر دارد.
محمد جهانشاهی مدیرکل صنایع دستی ، گردشگری و میراث فرهنگی سمنان هم در این آیین گفت: در 10 سال که از عمر بومگردی ها می گذرد، صندوق کار آفرینی امید، میراث فرهنگی و مردم نقش ممتازی در رونق آن ها داشته اند.
وی افزود: کشور دارای منابع تاریخی و طبیعی بسیاری است که قادر هستند درآمدهایی بیشتر از منابع معدنی و فسیلی نصیب کشور کنند.
جهانشاهی از فعالیت 65 اقامتگاه بومگردی در استان سمنان خبرداد و گفت: در سفر آینده هیات دولت پنج اقامتگاه دیگر راه اندازی شده و تا پایان سال این تعداد به 100 مکان می رسد.
در این کارگاه صاحبان تعدادی از بومگردی ها مشکلاتشان را بیان کردند.
کمبوداعتبار برای تبلیغات ، مشکلات گرفتن تسهیلات، تامین وثیقه و نبود خودروهای مناسب برای جابجایی گردشگران از مهم ترین مشکلات بودند.
در استان سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده ، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری احداث شده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.