به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد عبیری سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به اجرای 210 برنامه در این هفته، ابراز داشت: دیدار با امامان جمعه شهرستان، عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای مسابقات ورزشی، برگزاری حلقه های صالحین، فرستادن گروه های جهادی به مناطق محروم و برپایی ایستگاه های سلامت از مهم ترین رویدادهای این هفته است.
وی با بیان اینکه بسیج هرجا که وارد عمل شده تأثیر مناسبی در جامعه داشته، تصریح کرد: تضعیف ایمان، باورها و ارزش های انقلابی و دورشدن از فرهنگ قرآنی، تریبیت نیروهای غیرانقلابی با نفوذ در بین جوانان و نوجوانان و نداشتن آگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ترویج سبک زندگی غربی از مهم ترین تهدیدهای احصاء شده در سطح شهرستان است.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به بیش از 110 کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی-ایرانی و مشاوره خانواده در هشت ماه امسال، افزود: اجرای طرح بوستان سلامت در فصل تابستان، خدمت رسانی در محله های کم برخوردار، ارائه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی، توزیع بسته های فرهنگی در بین دانش آموزان نیازمند، برگزاری اردوهای جهادی، جمع آوری آثار شهدای دفاع مقدس و برگزاری مجلس های روایتگری دفاع مقدس با حضور بیش از 50 راوی و اجرای بیش از 100 یادواره شهدا از جمله مهم ترین فعالیت های سپاه ناحیه در سال جاری است.
عبیری ارائه خدمات حقوقی به بسیجیان و رزمندگان را از دیگر کارهای انجام شده برشمرد و افزود: در راستای ارتقاء سطح امنیت گشت های محله محور توسط پایگاه های محلات انجام شده و تأثیر چشمگیری در کاهش جرایمی همچون سرقت داشته است.
وی ادامه داد: هفت مورد مهم از انبارهای احتکار لوازم خانگی، غذایی و دارویی شناسایی و کشف شد.
معاون فرهنگی سپاه ناحیه شاهرود همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره اجرای طرح 'حوضچه آرامش' در حوزه خانواده، یادآور شد: حوضچه آرامش طرحی بومی و با اتکا به توانایی های متخصصان همین شهر است که می تواند در قالب و بافت های بومی مختلف جای گیرد.
مصطفی خانی این طرح را حرکتی جهادی، انقلابی و تخصصی برشمرد و تصریح کرد: روانشناسان و کارشناسانی که دغدغه خدمت داشتند خودشان به سراغ مردم رفته و برای این کار دورترین مناطق را انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه نیازسنجی به صورت علمی، مکتوب و میدانی انجام شد، افزود: نیازهای متعددی متناسب با بافت های بومی شناسایی شده و درمان متناسب با آن آغاز شد.
خانی با اشاره به استقبال مردم از این طرح گفت: در یکی از مناطق شاهرود آقایان به دلیل مردسالاری نه اجازه مشاوره به همسران خود می دادند و نه خود به مشاور مراجعه می کردند اما اکنون مرکز مشاوره بسیج با حضور کارشناس بومی همان منطقه شروع به کار کرده و مورد استقبال قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در جایی که هزینه مشاوره در سبد خانوار قرار نداشت مردم هزینه مشاوره پرداخت می کنند به گونه ای که طرح حوضچه آرامش دیگر به هزینه سپاه نیازی ندارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 پایگاه مقاومت و 18 کانون بسیج در شهرستان شاهرود فعال است. این شهرستان بیش از 65 هزار بسیجی سازمان یافته دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.