به گزارش ایرنا، سرهنگ حمید دامغانی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن جلسات شهید بسطامی سپاه قائم آل محمد(عج) افزود: سازمان بسیج مستضعفین تنها برای پایداری انقلاب اسلامی و اجرای دین مبین اسلام در کشور تلاش می کند و دلبستگی به هیچ جریان و حزبی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیبج مستضعفین الهی و مردمی است و اصل مردم خواهی همواره در رویکردهای این سازمان ملموس بوده است.
دامغانی ادامه داد: روحیه انقلابی گری، تفکر بسیجی و عمل جهادی سه مقوله مهم برای پایداری روزافزون نظام جمهوری اسلام است و تفکر بسیجی روحیه ولایتمداری و مردم داری را در کشور تقویت می کند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اضافه کرد: بسیج در 40 سال گذشته برای اقتدار روزافزون در کشور تلاش کرده است و برای پیشبرد اهداف این نظام جمهوری اسلامی قدم های موثری برداشته شد.
دامغانی گفت: چندین هزار هیات های اندیشه ورز برای اجرای طرح های بسیج در کشور تلاش می کنند و یکی از ویژگی های مثبت امام خمینی(ره) با تشکیل این سازمان، آیندگی نگری برای کشور بود.
وی ادامه داد: 11 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) با آینده نگری فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را صادر کردند و نقش این سازمان در جنگ تحمیلی بسیار اثرگذار بود.

** فرهنگ بسیجی در کشور نهادینه شده است
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس تفکر بسیجی در کشور نهادینه شد و فرهنگ ناب اسلامی در پشت مرزهای نبرد جنگ علیه باطل به معنی واقعی فرهنگ سازی شد.
وی با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ بسیجی در بیرون از مرزهای کشور ایجاد شده است و در جبهه مقاومت برای پایداری روزافزون این نظام مقدس تلاش می کنند، ادامه داد: در یکسال گذشته چهار هزار و 710 نفر از مردم استان سمنان در کارگاه های آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی بسیج شرکت کردند.
وی اضافه کرد: بسیج در بخش محرومیت زدایی برنامه های بسیار جامعی را در استان سمنان آغاز کرده است و 120 طرح عمرانی با اعتبار 100 میلیارد ریال در یکسال گذشته در این منطقه از کشور اجرا شد.

** توزیع سه هزار و 340 سبد کالا در بین اقشار
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: ترویج رویکرد محله محور و مشارکت مردم در رفع مشکلات اجتماعی از برنامه های مهم بسیج است و با مشارکت مردم 70 طرح قرض الحسنه اشتغال زا برای پرداخت تسهیلات به اقشارمردم در استان سمنان شکل گرفته است.
دامغانی تصریح کرد: در یک سال گذشته سه هزار و 340 سبد کالا و تامین جهزیه برای 80 زوج استان و پرداخت تسهیلات 30 میلیارد ریالی برای طرح های اشتغال آفرین در هشت شهرستان استان از دیگر اقدامات بسیج است.
وی گفت: برای افزایش نشاط اجتماعی یک هزار و 170 عنوان برنامه در استان سمنان اجرا شد و 60 دوره مسابقه ورزشی و اعزام 2 هزار نفر برای کوهپیمایی به جنگل ابر شاهرود از دیگر برنامه های بسیج بوده است.
دامغانی اضافه کرد: 14 رزمایش و 150 مورد آموزش پدافند غیرعامل از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در استان سمنان است.

**بازسازی 15 خانه روستایی زلزله زده کرمانشاه
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزاری رزمایش اقتدارعاشورائیان و اجرای 20 طرح علمی از دیگر دستاوردهای این نهاد ارزشی برشمرد.
دامغانی گفت: دیدار با سه هزار خانواده شهدا استان سمنان و اجرای طرح آبروی محله و شناسایی شهدای شاخص مناطق از دیگر برنامه ها ی بسیج در یکساله گذشته بوده است.
وی افزود : 120 گروه جهادی سمنان برای اجرای طرح های محرومیت زدایی به مناطق محروم اعزام شدند و 15 واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه توسط بسیج سازندگی استان سمنان بازسازی شد.
در تقویم کشورمان 29 آبان تا پنجم آذر هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.