ایرج حیدریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی، صنایع و آب آشامیدنی از اقدام های موثر در رفع چالش کم آبی در استان سمنان است.
وی خاطر نشان کرد: نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان به معنای واقعی علمیاتی و آب در این بخش از اقتصاد استان سمنان به صورت اصولی مدیریت شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان ادامه داد: براساس آمار، کاهش بارش ها در کشور تا چند دهه آینده ادامه دارد و باید برای افزایش نرخ بهره وری در بخش کشاورزی استان اقدام های مطلوبی صورت گیرد.
حیدریان اضافه کرد: با وجود کاهش مصرف آب و اراضی کشاورزی، تولید محصولات در این بخش در استان سمنان از یک میلیون و 100 هزار تن در سال باید به سالانه یک میلیون و 500 هزار تن افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در بخش صنعت باید طرح بازچرخانی در بخش فاضلاب اجرایی شود و از این آب برای آبیاری فضای سبز نواحی و شهرک های صنعتی استان سمنان استفاده شود.
حیدریان گفت: به هیچ عنوان نباید از آب آشامیدنی در آبیاری فضای سبز نواحی و شهرک های صنعتی استان سمنان استفاده شود و اجرای تمامی طرح های اقتصادی در این منطقه از کشور باید براساس آمایش آب محور باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان خاطر نشان کرد: در بخش آب آشامیدنی هم باید طرح های بازچرخانی به معنای واقعی در استان اجرا شود.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.