به گزارش ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی شامگاه یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: بی توجهی راننده به جلو و رعایت نکردن حق تقدم مهم ترین عامل بروز سوانح رانندگی در معابر درون شهری است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف در جهت نهادینه سازی رانندگی قانونمند است.
به گفته وی، سوانح جرحی در معابر شهری 17 درصد در استان سمنان رشد داشت.
بزرگی با بیان این که برخورد ماموران پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز 40 درصد افزایش داشت، افزود: مجموع اعمال قانون پلیس راهور استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی 37 درصدی برخوردارست.
رئیس پلیس راهور استان سمنان، به وقوع یک فقره سانحه جرحی نیز در سمنان اشاره کرد و گفت: ساعت یک و 40 دقیقه بامداد امروز برخورد 2 دستگاه سواری پراید و رانا در خیابان امام حسین (ع) شهر سمنان منجر به مصدومیت 2 نفر شد.
وی با اشاره به این که راننده هر 2 خودرو خانم بودند، دور زدن در محل ممنوعه از سوی سواری رانا را علت بروز این سانحه ذکر کرد.
رئیس پلیس راهور استان سمنان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کاربران ترافیک، یادآور شد: چنان چه شهروندان اندکی بیشتر به هشدارهای پلیس توجه کنند بی تردید به میزان قابل توجهی از حجم سوانح و تصادفات کاسته می شود.
به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، که واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌رسد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.