به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت عصر یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان در سالن تئاتر این شهر، افزود: تقویت نشاط از طریق فرهنگ و هنر نقش اثرگذار و کاهنده از آسیب خودبیگانگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: خودبیگانگی عامل رنج بشر در طول تاریخ و موجب عقب ماندگی است و اختصاص به ملت خاص ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: تحقق گفتمان بین کارگزاران به عنوان عاملان اجرایی فرهنگ و هنر و جامعه هنرمندان نقش مهمی در کاهش آسیب خودبیگانگی در جامعه دارد.
وی، همدلی دو جانبه مسوولان دستگاه های اجرایی و هنرمندان و توجه به رسالت و قابلیت هنر را از دیگر راهکارهای کاهش آسیب های خودبیگانگی عنوان کرد.
فضیلت تصریح کرد: هنر ظرفیتی است که می توان با کمک آن هر آنچه که در شرایط عادی و متعارف دسترسی به آن دشوار است جامعه عمل پوشاند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزایش هم افزایی میان فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه هنر را لازمه ارتقای کیفیت هنرهای نمایشی مطرح کرد.
وی ابراز داشت: همدلی وهم افزایی هنرمندان صاحب تحصیلات و پیشکسوتان هنر زمینه ساز خلق آثار فاخر و درخشش چشمگیر در عرصه های مختلف هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: باید تلاش شود زمینه هم افزایی هر چه بیشتر پیشکسوتان و دانش آموختگان هنر به منظور افزایش اثر بخشی آثار هنری فراهم شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر و دومین جشنواره نمایشنامه نویسی استان سمنان از هجدهم آبان 97 به مدت سه روز تا بیستم آبان 97 در سالن های تئاتر شهر، حکیم الهی و تالار آفتاب شهر سمنان با رقابت هفت گروه نمایشی برگزار شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.