امیر خلیلی خواه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه از ابتدای فروردین تا پایان شهریور 97 در استان سمنان 27 درصد گزارش شد، اظهار داشت: این رقم در این مدت در متوسط کشوری 23 درصد بود.
وی خاطرنشان کرد: بالا بودن نرخ تورم در استان سمنان نسبت به متوسط کشوری به دلیل میزان خدمات ارائه شده به مردم است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: نوسان قیمت ارز و در کنار آن افزایش قیمت طلا و نقدینگی های سرگردان در افزایش نرخ تورم و قیمت کالا و خدمات در یکسال گذشته در کشور تاثیر گذار بوده است.
خلیلی خواه ادامه داد: در 6 ماهه نخست 97 با وجود تزریق ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، قیمت کالا در بازار افزایش یافت که بیشترین علت آن جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور بود.
خلیلی خواه گفت: برای مهار افزایش قیمت کالا در بازار باید نظارت بر روند تنظیم بازار تشدید شود و با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز و اعتمادسازی در مردم برای رفع مشکلات معیشتی آحاد جامعه گام برداشت.
وی تصریح کرد: با وجود فشارهای جدید اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی، به هیچ عنوان احتمال افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد و جو روانی افزایش قیمت کالا در کشور به نسبت ماه های گذشته در کشور کاهش یافته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و رفع نگرانی آحاد مردم در رابطه با گرانی باید اعتمادسازی صورت گیرد و با هم فکری نهادهای اجرایی و بخش خصوصی برای توسعه روزافزون در ایران اسلامی گام برداشت.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.