عباس رستمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رعایت حداقل های کیفیت در تولید کالا برای توسعه اقتصادی باید در دستور کار واحدهای صنعتی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 965 محصول فرآورده در استان سمنان مشمول رعایت استاندارد ملی است و به صورت مستمر نظارت بر نحوه کالای باکیفیت رصد و ارزیابی می شود.
مدیرکل استاندارد سمنان ادامه داد: سالانه 2 بار به صورت سرزده روند تولید کالا در واحدهای صنعتی این استان ارزیابی می شود.
رستمی با بیان اینکه سالانه چهار مرتبه به صورت سرزده طرح نمونه گیری از کالاهای خط تولید واحدهای صنعتی انجام می شود، گفت: در صورت مشاهده کالاهایی که ایمنی جامعه را به خطر می اندازد، در کمترین زمان ممکن واحدهای متخلف برای مهر و موم خط تولید به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی اضافه کرد: توجه به ایمنی جامعه در بخش تولید مواد غذایی، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی، در اولویت کاری اداره کل استاندارد سمنان است که در صورت مشاهده هرنوع اشتباه و تخلفی، با متخلفان برخورد می شود.
مدیرکل استاندارد سمنان تصریح کرد: اکنون بیش از 75 درصد کالاهای تولیدی در استان سمنان با اصول استاندارد ملی در تولید منطبق است که این رقم در متوسط کشوری 73.5 درصد است.
به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل استاندارد استان سمنان، هموطنان می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.